een opmerking met grote gevolgen

Mijn pa vroeg maandag: "is het dit jaar eigenlijk batibouw? Dan zou je inspiratie kunnen opdoen voor je keuken..." Een heel gevaar...

Mijn pa vroeg maandag: "is het dit jaar eigenlijk batibouw? Dan zou je inspiratie kunnen opdoen voor je keuken..."
Een heel gevaarlijke opmerking, als je weet dat mijn keuken niet mijn favoriete plek in huis is. Ik vind het super om van alles klaar te maken, te proeven, gezellig te tafelen, lang ontbijten in het weekend,... noem maar op, maar ik vind mijn keuken a) niet praktisch (te weinig licht boven het aanrecht, te weinig plaats voor al mijn ingrediënten,...), b) niet gezellig (ik geef toe dat het al verbeterd is door de muren geel te schilderen, maar toch), c) lelijk (een witte plastieken plafond?), d)... Het is nu al een tijdje dat ik "droom" van een nieuwe koelkast, geen ingebouwde, maar een vrijstaande in inox of een hip kleurtje. Zo'n dingen nemen natuurlijk veel plaats en plaats is iets dat er niet echt is in mijn keuken, toch niet in de buurt van de stopcontacten. Maar sinds ik een reductiebon heb voor een elektrowinkel kijk ik koelkasten toch met iets meer aandacht. Een diepvriezer zou zeker niet te versmaden zijn nu ik meer kook maar de porties een stuk kleiner zijn.
Maar tot voor een paar uurtjes geleden was ik er gerust in, het is dit jaar immers geen batibouw. Mis, poes! Het is wel Batibouw, zoals het interieurmagazine me wist te vertellen en ondertussen ben ik aan het dromen, surfen van de ene site naar de andere, hier een catalogus vragen, daar een mailtje sturen,... misschien is het toch mogelijk om die koelkast te plaatsen, als ik nu die ene keukenkast er uit zwier en een vrijstaand stuk koop?
Eigenlijk geen tijd om hier een tekstje te plaatsen, ik moet dingen opmeten, prijzen vergelijken,... vooral geen tijd verliezen, want men verwacht mij ook al op café...

You Might Also Like

0 reacties