Anima

Een stralend lentezonnetje, best wel nog koud, maar toch het centrum in getrokken. Ik had een gratis ticket voor een voorstelling naar keuze...

Een stralend lentezonnetje, best wel nog koud, maar toch het centrum in getrokken. Ik had een gratis ticket voor een voorstelling naar keuze van het Anima festival gewonnen. Het is een festival waar de animatiefilm centraal staat, zoals dat zo mooi heet. de voorbije dagen was het nog niet echt gelukt en vandaag was de laatste dag in Gent. Dus ben ik op zo'n stralende dag toch de donkere bioscoopzaal ingedoken voor een heel toffe film: Kirikou en de wilde beesten. Ik geef toe dat ik tijdens de eerste Kirikou-film in slaap ben gevallen, maar er zijn ongetwijfeld verzachtende omstandigheden, zoals het feit dat we hem op dvd bekeken hebben. Wat wel blijven hangen is, is het vrolijke deuntje "Kirikou is klein...". Wie er zich mateloos aan geërgerd heeft, blijf ver uit de buurt van deze vervolgfilm want het is meer van dat: tof deuntje en heel mooie beelden. Het is een film voor kinderen vanaf drie/vier jaar (de aankondiging sprak zichzelf tegen) maar de regisseur vindt zelf dat hij geen films voor kinderen maakt. Ik heb de film in elk geval wel geapprecieerd, net als de kleine kinderen en hun mama's en papa's die ook in de zaal waren.

You Might Also Like

0 reacties