Nog even...

... rustig achter mijn eigen pc, voor ik naar Brussel vertrek. Vannamiddag richting Zaventem, twee dagen vergaderen over statistieken en ind...

... rustig achter mijn eigen pc, voor ik naar Brussel vertrek. Vannamiddag richting Zaventem, twee dagen vergaderen over statistieken en indicatoren in Wenen in het vooruitzicht. Het is met gemengde gevoelens, ook al toen ik gisteren een interview voor het lokale tv-station moest weigeren, morgen internationale vrouwendag en het wordt niet zoals vorig jaar een ontmoeting met vrouwen(organisaties) allerhande.
Speciaal voor morgen, een gedicht van een vrouw uit de bundel "Nooit te vangen met haar eigen pen. De vrouwelijke stem in de Nederlandstalige poëzie in 200 gedichten"

Langzaam maar zeker
Langzaam maar zeker
strekt de dag zijn zebrahals
naar de roodkoperen zon.
Wind woelt door het natte
groene haar van stadsplantsoenen,
ontrolt een hardblauwe vlag
boven de daken. Wie dit ziet
heeft de nacht overleefd
of hij wil of niet.

Hanny Michaelis


En neen, het heeft niks te maken met vrouwen of feminisme (dat hou ik wel voor een volgende keer), ik vond het gewoon mooi, een herinnering aan een lange nacht, de stad zien ontwaken,...

You Might Also Like

0 reacties