Zalig - dag 4

Nee, die zalig slaat niet op dag 4, daarvoor is het nog te vroeg, maar op het optreden van gisteren in de Vooruit: Heather Nova , de sirene ...

Nee, die zalig slaat niet op dag 4, daarvoor is het nog te vroeg, maar op het optreden van gisteren in de Vooruit: Heather Nova, de sirene uit de Bermuda. Ja, zo'n details weet ik nu weer wel. Ze was de max, eens te meer afgeleid door haar presence, klein en tenger, maar als ze begint te zingen en op die gitaar ramt mmmm...
Ik geef toe haar meer recentere werk heb ik niet echt meer gevolgd, twintig euro voor een cd vind ik toch iets te veel, zeker als die na een paar maanden onder een 3+1 aanbieding kan vallen, zoals ik al eens mee gemaakt heb. Maar dit terzijde... Eigenlijk moet ik de gemeenteschool van mijn hometown bedanken, mijn ma won met de tombola een cd van Heather Nova en aangezien ik de enige met een cd-speler was, kreeg ik hem. Zonder die cd zou ik waarschijnlijk nooit verder dan haar eerste hitje geraakt zijn. Ik zag haar ook al eens op een weide begin juli. Ik dacht dat het Torhout was, maar een beetje surfen doet me vermoeden dat het misschien toch Werchter was. Ik zal het eens moeten checken bij mijn partner in crime voor TW. in ieder geval is ze er weer in geslaagd, dit keer met een violist en een pianist om me onder de indruk te krijgen. De eerste keer toen ik haar zag was het met een cello en zong ze een pracht van een cover van Bruce Springsteen, ik moet die nog wel ergens hebben op een promo-cd'tje van de één of andere krant. Maar vrees dat ik vooral een andere cd-speler ga moeten zoeken. Terwijl ik hier zit te typen, hoor ik mijn oude vertrouwde cd-speler meer en meer aarzelen, om af en toe gewoon de cd te stoppen. Mijn eerste aankoop van zuurverdiende centen in de horeca met een vakantiejobje, een compleet onverantwoorde aankoop volgens mijn ma. Wie heeft er nu een cd-speler nodig? Maar ik heb er uren plezier mee beleefd, troost in droeviger tijden, luidkeels meebrullen, op de achtergrond tijdens het blokken om de geluiden uit de Bluesette te overstijgen, hetzelfde liedje eindeloos in repeat,... Ik denk dat nu wel duidelijk is waar die kortingsbon voor de electrowinkel voor gebruikt zal worden. Ik had het ook wel voelen aankomen, nieuwe cd's met een hyperprotectie tegen kopiëren lustte hij steeds minder en was het al eens pramen. Maar toch ligt het een beetje moeilijk, weg gaat hij nog niet, eerder verhuizen naar een andere kamer, hem wat minder intensief gebruiken en enkel voor cd's die hij wel apprecieert, Heather Nova bijvoorbeeld, want die speelt nu zonder problemen.

Elf uur, tijd om mijn dag te beginnen. Ik zou hier wel kunnen aan wennen, koffiezetten, nog in pyjama wat tokkelen op de pc,... maar geen paniek, daar in Brussel, ik mis het ook wel een beetje, de afwisseling, de andere blik op de actualiteit, de intriges, de collega's...

You Might Also Like

0 reacties