Vive la Wallonie...

Hihi, ik kan het nu zelfs zonder leedvermaak zeggen. Een paar daagjes toerist in eigen land gespeeld, meer bepaald in de buurt van Luik . Ik...

Hihi, ik kan het nu zelfs zonder leedvermaak zeggen. Een paar daagjes toerist in eigen land gespeeld, meer bepaald in de buurt van Luik. Ik was er nog nooit geweest en had er een beetje mijn twijfels over. Nog los van alle relationele bedenkingen, heeft de andere kant van de taalgrens ook een minder aantrekkelijk imago, verstevigd door de faits-divers die moeizaam doorsijpelen in de pers naar deze kant van de taalgrens (onterecht laat dat duidelijk zijn). Overstelpt met goede raad van mijn Franstalige collega's (Walen zouden goede minnaars zijn, geduld fille'ke, voorzichtig met dat typisch Luikse drankje,....).
Maar ik moet toegeven dat de stad me goed bevallen is, mooie huizen, aangenaam slenteren, de Maas altijd in de buurt (ik heb wel een zwak voor steden aan het water), moeite gehad om onze keuze te maken op culinair gebied, nog steeds geen Luikse bouletten gegeten, zelfs geen Luikse wafels,...
Het is een beetje improvisatie geworden en zo heb ik het wel graag, tijd om iets mee te pikken, maar ook gewoon rustig de stad in te ademen. Een bezoekje aan het archeoforum, onder het place Saint-Lambert kon natuurlijk niet ontbreken. Een wandeling in de Hoge Venen in de buurt van Spa, waarom ben ik hier nooit eerder geweest, desolaat landschap, houten bruggetjes volgen,... en zeggen dat hier ook gevochten is geweest, zo lang geleden maar toch ook weer niet zo heel lang...

Ja, Luik is zeker meer dan Luik-Bastenaken-Luik...

You Might Also Like

0 reacties