"Het zijn solden" - een feuilleton

Vorige week, lief en ik bij mij thuis: "Het zijn solden". Hij kijkt me aan, ik kijk hem niet begrijpend aan. "Het zijn solden...

Vorige week, lief en ik bij mij thuis:

"Het zijn solden". Hij kijkt me aan, ik kijk hem niet begrijpend aan.
"Het zijn solden", hij herhaalt het een tweede keer.
"Ja, en?"
"Wel, ik heb nog wel een paar dingen nodig en ik dacht dat ik met mijn liefje wel eens naar de solden kon gaan". Blijkbaar heeft hij begrepen dat hij zich op gevaarlijk terrein begeeft, want hij zegt het heel voorzichtig en met een ontwapenende glimlach.
Ik twijfel even. Het is niet mijn favoriete bezigheid om kleren te gaan shoppen, en al helemaal niet met een man (no offence, guys). "Je weet dat dit niet mijn favoriete bezigheid is..." begin ik, maar daar heeft hij een antwoord op en vertelt me een gruwelverhaal over zijn slechte smaak (hopelijk enkel wat kledij betreft).
Ik geef toe, maar zeker niet van harte. Ondertussen somt hij zijn lijstje op: schoenen, sandalen, een jeans,... Volgende week is nog veraf...

Zaterdagvoormiddag, zijn zus fleurt op bij de gedachte aan schoenen, haar lief rolt zijn ogen. Ik blijk geen keuze te hebben want ik heb al toegezegd om het naburige stadje te bezoeken (over schoenen is geen woord gerept), gelukkig heeft ons gehuchtje maar twee schoenwinkels, niks gevonden.

Zondag, om onze wandeling in de Ardennen die in het water is gevallen door de regen te compenseren, stelt lief voor om wat door het centrum te slenteren. Een leuk idee, maar toen besefte ik nog niet dat hij een verborgen agenda had. Elke schoenwinkel in het centrum lag toevallig op onze wandeling, windowshopping. Gelukkig bleek al rap dat we ongeveer op dezelfde golflengte zitten wat "mooie" schoenen zijn.

Maandagavond, lief en ik in de Veldstraat, na het boeken van onze reis, de winkels zijn nog welgeteld efkes open. Resultaat: een paar bottines voor deze winter met een mooie korting.
's Avonds, bbq bij vrienden en ik weet niet of het afgesproken is, maar ik krijg het ene na het andere gruwelverhaal te horen. Met vier vrouwen een kostuum gaan zoeken, twee keer,... De moed zakt in mijn schoenen...

Gisteravond, kom ik bij lief binnen en hij glundert. "Kijk eens..." Twee paar nieuwe schoenen, mooie en met een serieuze korting, helemaal in zijn eentje. Dat verdient applaus, spijtig genoeg heeft hij geen sandalen gevonden. Zucht.

You Might Also Like

0 reacties