Mevrouw, u heeft gelijk.

Echt waar, ik heb er nog aan getwijfeld maar bij nader inzien, heeft u gelijk. Het is veel te gevaarlijk om kinderen alleen naar school te ...

Echt waar, ik heb er nog aan getwijfeld maar bij nader inzien, heeft u gelijk. Het is veel te gevaarlijk om kinderen alleen naar school te laten gaan. U heeft groot gelijk om dochterlief of zoonlief met de auto aan school af te zetten. Zeker als ik zie hoe chauffeurs als uzelf geen acht slaan op de voetganger die met boekentas op de rug volledig reglementair wil oversteken op het zebrapad aan de verkeerslichten, wachten op het groene mannetje, u weet wel. Dat mannetje kon u zien toen u voorbij sjeesde. Nee, het is echt wel te gevaarlijk en wat dan te denken van chauffeurs die hun portier openzwaaien zonder te kijken of er fietsers voorbijrijden. Nee, mevrouw, u heeft groot gelijk. Als ik het aantal keren bedenk dat zo’n portier me net niet raakkte, ook al omdat ik die ijlings kon ontwijken, zonder me door een andere bestuurder van de weg te laten maaien. Nee, mevrouw, u heeft groot gelijk. En dan vergeet ik nog bijna de ouders die zomaar weer de rijweg oprijden. Fietsers zouden daar beter niet rijden, veel te gevaarlijk. En ja, mevrouw, eenrichtingsverkeer in die straat aan de school zou beter ook voor fietsers gelden. Met uw blinkende mercedes kon u die verkeerd geparkeerde wagen niet inhalen zonder mij als fietser uit de tegenovergestelde richting in de goot te drummen. Wachten past natuurlijk niet bij iemand van uw status. Dat bord dat fietsers in beide richtingen laat rijden verdwijnt best zo snel mogelijk, veel te gevaarlijk, wat zeg ik, onmiddellijk moet dat bord verdwijnen!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Al te veel automobilisten rijden zelf nooit met de fiets. Ze moesten het verplicht maken! Ze zouden wel beseffen wat voor waaghalzerij het tegenwoordig is om je met de fiets te verplaatsen. (Ja, u ook, meneer met de BMW, die zo graag op het fietspad gaat stilstaan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Opzij, opzij, hier ben ik met mijn dikke auto, dat al de rest maar snel opzij gaat"

    Jammergenoeg redeneren er nog veel te veel mensen zo... Ik kan mij daar ook enorm in ergeren.

    BeantwoordenVerwijderen