Nog een boek...

Het is al een tijdje geleden maar dit boek wil ik iedereen aanraden: Extremely loud and incredibily close van Jonathan Safran Foer. Ik was h...

Het is al een tijdje geleden maar dit boek wil ik iedereen aanraden: Extremely loud and incredibily close van Jonathan Safran Foer.

Ik was het boek aan het lezen in de 911-hysterie en ik heb er desondanks van genoten. Het geeft eens een ander beeld... Het verhaal gaat over een jongetje, Oscar, dat een sleutel vindt in de bezittingen van zijn overleden vader. Op die bewuste dag in september vijf jaar geleden had Oscars vader een vergadering in de WTC-toren. Hij is nooit thuis gekomen maar heeft wel een aantal berichten op het antwoordapparaat ingesproken. Oscar verbergt deze voor zijn moeder. Hij is vroegrijp en heeft een heel eigen kijk op de wereld. Hij dwaalt door New York op zoek naar sporen van zijn vader: het sleuteltje moet ergens passen.

Het was niet alleen indrukwekkend om te zien hoe alle stukjes uiteindelijk in elkaar vielen, maar ook hoe gebruik werd gemaakt van verschillende lettertypes, foto's,... Een boek om te koesteren.

Toeval wil dat ik momenteel een boek van de vrouw van Jonatan Safran Foer, History of love van Nicole Krauss aan het lezen ben... en het smaakt nu al naar meer. Een vroegrijpe tiener op zoek naar een man voor haar single moeder, een oude man die elke dag zorgt dat iemand hem gezien heeft zodat hij gemist zal worden als hij komt te overlijden,...

You Might Also Like

0 reacties