Oudere zussen zijn alleen maar lastig

Zoiets zal mijn kleine zusje wellicht denken als ze het mailtje ziet dat ik haar gestuurd heb. Allez, voor zover ze mij als een zus beschouw...

Zoiets zal mijn kleine zusje wellicht denken als ze het mailtje ziet dat ik haar gestuurd heb. Allez, voor zover ze mij als een zus beschouwd, product als we zijn uit twee verschillende huwelijken met de man als gemeenschappelijke factor. Vijftien jaar leeftijdsverschil zit er tussen ons, een hele hoop en daar valt soms weinig aan te overbruggen. In haar ogen ben ik hopeloos ouderwets en kinderlijk naiëf als ze soms nog kan zijn, er moet toch ook wat schelen dat ik nog niet getrouwd ben en op je 28ste mogen kinderen toch ook wel komen. Het doet me meestal denken aan de "planning" die ik op de speelplaats besprak met vriendinnen: trouwen op je 21ste en kinderen op 22 of toch maar 20 en 21?

Om onze communicatie toch wat te onderhouden, nu ook het tweede huwelijk het niet overleefd heeft, gebruiken we MSN. Meestal slaat ze me om de oren met smileys en bewegende tekstjes maar weinig inhoud. Bovendien heeft ze (ongetwijfeld onder invloed van haar ma) de hebbelijke gewoonte om te schrijven zoals ze spreekt, in West-Vlaams dus. Niets op tegen maar bij haar vertaalt het zich in een algemene taalslordigheid. Haar attitude is dan ook "als ik het begrijp moet iedereen dat maar doen...", een gruwel voor mensen die van taal houden.

Gisteren logde ik me in op MSN en zag ik meteen dat haar visitekaartje aangepast was. Iets over Thor en Nicolas... ik kon het niet direct thuis brengen tot ik me herinnerde dat Thor de Belgische deelnemer is aan het Eurovisiesongfestival voor kids. Ik heb het zelf niet gevolgd maar herinner hoe mijn zusje de voorbije jaren opging in het gebeuren en gezien haar tekstje lijkt het dit jaar niet anders geweest te zijn. Haar favoriet heeft het niet gehaald en direct smijt ze haar ongenoegen maar op het net, niet alleen zonder er rekening mee te houden dat iedereen dat kan zien maar ook vol verwijten. Dit kon voor oudere zus niet door de beugel en aangezien het één of andere feuilleton haar ondertussen van het internet gejaagd had, is het maar een mailtje geworden. Eens zien of er reactie komt.... Tsss die jeugd van tegenwoordig...

Update: ik heb antwoord gekregen met een dooddoender van formaat. "Sorry zu maar der zijn der nog die er zo over denken". In mijne tijd ging ik dan toch wel averechts doen...

You Might Also Like

0 reacties