Ja, en dan?

*met bijhorende arrogante puberblik* Mijn liefste verbaasde er zich gisteren nog over. Naar het schijnt kan ik nogal koppig zijn en dat had ...

*met bijhorende arrogante puberblik*

Mijn liefste verbaasde er zich gisteren nog over. Naar het schijnt kan ik nogal koppig zijn en dat had hij duidelijk niet zien aankomen. Wat is er gebeurd?

Wel, zaterdag tijdens de afrekeningsfuif besliste mijn buik zomaar op eens dat het genoeg was. Ok, hij had het al een paar keer laten merken tijdens de namiddag en zo, maar dat was eerder rommelen in de verte. Later verdween dit in het opborrelende enthousiasme en vergat ik het volledig. Zo niet, mijn lichaamsdeel in kwestie. Als een blikseminslag bij heldere hemel voelde ik de eerste steek en nadien was er geen houden meer aan. Ondanks alle bezorgdheid, waarvoor dank, wou ik niet naar huis. En dat heb ik nog wel een tijdje volgehouden...

Zondag was het angstig ontwaken maar de storm leek gaan liggen, ook al bleef het nog regelmatig rommelen. Mijn liefste keek me streng aan: "hoe was dat nu mogelijk? Heb jij daar geen medicijnen voor?"
"Euh... ja, je weet wel, dat blauw potje..."
"Maar het werkt niet, je zou beter nog eens naar de dokter gaan."
"Euh... ik zou het misschien beter gebruiken?"
Ik opperde nog dat het genetisch bepaald is en wou een lading verhalen over mijn ma, mijn pa, mijn grootouders,... inzetten maar zijn blik deed me beseffen dat dit geen goed idee is.

Goh, ik begrijp het wel maar het is zo lastig en ik heb het niet enkel met medicijnen. Elke keer als ik naar de tandarts ga, koop ik een nieuwe tandenborstel. De vorige keer zelfs tandflos, maar die heb ik nooit gebruikt. Na elk bezoekje bij de kapper zeg ik beslist dat ik vaker een verzorgingsproduct voor droog haar ga gebruiken na het douchen. Maar elke morgen rush ik uit mijn douche naar de ontbijttafel. Het aantal crèmekes, lotions,... noem maar op in mijn badkamer groeit gestaag en toch kan ik niet beletten dat ik de volgende keer in de winkel (of de keer daarna) weer met een nieuw middeltje thuis kom.

Te koppig om te gebruiken wat goed voor me is....

You Might Also Like

0 reacties