Geesten uit het verleden

Het is redelijk donker op café. Een groep mensen komt binnen zoals er wel nog al binnengekomen zijn. Onze blikken kruisen. Het is lang geled...

Het is redelijk donker op café. Een groep mensen komt binnen zoals er wel nog al binnengekomen zijn. Onze blikken kruisen. Het is lang geleden maar dat verandert weinig. Mijn lichaam reageert duidelijk. We wisselen de gebruikelijke beleefdheden uit. Hoe gaat het? Wat doe jij tegenwoordig? Ik doe nu dit en dat, en jij? "Ik ben bijna-papa, ergens in april." Ik knik begrijpend. "De dikke buik loopt hier ergens rond." Zijn woorden. Het doet raar om hem opnieuw tegen te komen. Hij kijkt me doordringend aan. We zijn nooit grote praters geweest. We vonden elkaar in een behoefte naar lichaamswarmte. En toen die ingelost was, gingen we elk onze weg. Natuurlijk kwamen we elkaar nog af en toe tegen in het Gentse nachtleven. Maar met de jaren verminderde ook dit. Ik kijk opzij naar mijn liefste. Hij glimlacht maar heeft die trek om zijn mond. Tijd om af te ronden, meer dan die enkele zinnen hoeft het ook niet te zijn. Nog een geest uit het verleden, de vijfde op korte tijd, de tweede die hier een postje krijgt.

You Might Also Like

0 reacties