de superhuisvrouw

Gisteren tijdens het zappen op dit programma op 5tv geland. Mijn wederhelft bleek de tip om een microgolf schoon te maken best interessant t...

Gisteren tijdens het zappen op dit programma op 5tv geland. Mijn wederhelft bleek de tip om een microgolf schoon te maken best interessant te vinden (warm water met evenveel citroen in een schaaltje op de hoogste stand, nadien kun je alles met keukenpapier weg krijgen). Een nieuwe man, zowaar. Ik kende de tip al want het boekje van Tante Kaat slingert hier ook ergens rond, maar eerlijk is eerlijk, zelf heb ik het nog nooit geprobeerd. Maar nu blijkt dat ze ook een site heeft met een heuse vlekkenwijzer.
Het is zo'n programma waar ik ongemakkelijk van word. "Hoe is dat nu toch mogelijk?", sakkerde iemand naast mij. Maar ik kan er wel inkomen dat je een paar huishoudelijke taken uitstelt en die dan boven je hoofd groeien. Het zijn natuurlijk extreme gevallen die ze tonen, a ja, want anders is het geen mooie tv. Maar zou iemand die mensen ook kunnen helpen als ze niet op tv komen en "met hun huishouden op straat staan", zoals tante Kaat zo mooi omschreef?

En als uitsmijter:

Wij, huisvrouwen zijn managers van ons bedrijf dat huishouden heet.


Zo'n programma heeft je ook de drang om te beginnen opruimen, vind ik. Plots stoor je je aan van alles. Dus is de wasmand vol proper wasgoed in de kast geraakt, mooi gesorteerd en al. De wasmand met kleren om weg te gooien is nog wat voller geraakt en met een beetje geluk geraakt die deze namiddag ook in een groene container. De lakens zijn afgetrokken en vervangen, de matras zelfs gedraaid, de vensters hebben al opengestaan om te luchten,... Ziek? Ikke? Wel, ik heb de truk gevonden: zolang ik niet eet, word ik ook niet misselijk.

You Might Also Like

0 reacties