Binnenlopen

Ik was vorige week aan het zappen en kwam op zo'n datingprogramma terecht. Het concept is even simpel als geniaal: mama en papa gaan op ...

Ik was vorige week aan het zappen en kwam op zo'n datingprogramma terecht. Het concept is even simpel als geniaal: mama en papa gaan op zoek naar een schoondochter. Blijkbaar is het een vast item in dergelijke programma's dat je in een huis mag gaan rondsnuffelen om iemand beter te leren kennen. Dus trokken pa en zoon naar het huis van kandidate 1. Zoon trekt een lade open en heeft direct de lade met bh's genomen: verschillende kleurtjes, mooi gerangschikt maar de lade gaat snel weer dicht vergezeld van goedkeurende commentaar. Ondertussen onderwerpt ma de meisjes aan een kruisverhoor: "en de lingeriekast, waar staat die?" Ik vind het een rare vraag maar het antwoord slaat alles. "In de slaapkamer, maar je vindt er enkel grote onderbroeken, hoor."

Los van de aflevering, vroeg ik me af waar ik zou opletten als ik in een huis/appartement van een mogelijke partner binnenkom. Ik onderwierp mijn wederhelft meteen aan een test en wat stond op 1? "Dat het er niet al te rommelig ligt..." zowat de beschrijving van mijn huis op een doordeweekse werkdag. Zelf zou ik letten op de cd-collectie, boeken en ook de kleuren.

En bij jullie? Waar zouden jullie op letten?

You Might Also Like

4 reacties

  1. Net zoals jou zou ik letten op de cd's en de boeken. Waarschijnlijk ook wel op de stijl waarop het ingericht is: soort meubels, welke prulletjes er staan, welke kleuren behang/verf... Ook altijd leuk vind ik de badkamer: wat voor geurtjes en producten zijn er te vinden. En ik zou er nooit aan denken, maar ook veelzeggend: wat zit er in de frigo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. cd's, boeken, tijdschriften, inrichting, kleuren, de keuken, de wijnvoorraad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn frigo? Ai, daar zou ik heel slecht op scoren vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop in eerste plaats dat er nooit een potentiële toekomstige partner in mijn lingeriedoos moet komen kijken, want eigenlijk is die niet veel soeps. Heb eergisteren voor mijn verjaardag van mijn ouders zelfs een bon gekregen voor chique lingeriewinkel... Als je ouders al weten hoe erg het is, dan is het erg hè. :-D

    Waar ik op zou letten? Dat het er niet té ordelijk is. Ik hou er ook niet van als alle meubels uit dezelfde winkel komen en deel uitmaken van dezelfde reeks. Er mag dus een beetje gezonde chaos inzitten. Te strikte mensen en pietjes precies passen niet bij mij.

    BeantwoordenVerwijderen