i-n-s-p-i-r-a-t-i-e

Maandag kreeg ik de opdracht om een artikel te schrijven, niet voor het project maar professioneel. Het idee is om een vroegere nota van mi...

Maandag kreeg ik de opdracht om een artikel te schrijven, niet voor het project maar professioneel. Het idee is om een vroegere nota van mijn hand te herwerken, een paar extra artikels gebruiken en dit alles in 15.000 karakters, dacht ik. De deadline is begin volgende week, maar nogal wat mensen moeten hun fiat geven, dus heb ik mezelf vrijdagmiddag als ultieme deadline opgelegd. Het scenario ziet er ongeveer zo uit: donderdag (vandaag dus) beginnen met schrijven en ’s avonds is de eerste draft klaar, die print ik morgen op het werk, wat herwerken en indienen. Na een halve dag zit ik aan een derde van het aantal karakters dat ik mag hebben en ondertussen probeer ik mezelf er van te weerhouden om die laatste paragraaf toch niet te schrappen en misschien toch nog een paragraaf uit de nota over te nemen in plaats van een nieuwe invalshoek te vinden, die ik toch niet lijk te vinden. En nu aan het werk. Thuiswerken heeft zo ook zijn nadelen, niemand om eens goed tegen te klagen.

You Might Also Like

0 reacties