marketingstunt?!

Het gebeurt wel vaker dat pendelaars iets in de handen geduwd worden. We zijn natuurlijk consumenten en die moeten bediend worden. Deze morg...

Het gebeurt wel vaker dat pendelaars iets in de handen geduwd worden. We zijn natuurlijk consumenten en die moeten bediend worden. Deze morgen was het weer van dat. Tof, dacht ik, snoep! Het was een oranje flesje en in de handen van de scholieren uit de andere richting leek het me snoep. Misschien was het mijn lage suikerspiegel, zo 's ochtends. Maar ik heb me duidelijk vergist. Het was Tonic van Omnivit, iets wat je - denk ik - normaal enkel in de apotheek vindt, dat in onze handen werd geduwd. Een drankje voor als je een opkikker nodig hebt, iets waar ik het niet zo voor heb, alle voedingssupplementen bij uitbreiding eigenlijk. Als je dan bedenkt dat een maandagmorgen altijd lastig is, maar misschien wel extra na het zomeruur van dit weekend, de scholieren weeral met examens kampen (volgende week paasvakantie en al), dan vind ik het louter marketinggewijs eigenlijk wel een goed moment om die dingen uit te delen. Mijn andere ik (allez 95% van mezelf) vindt het eerder schandalig en onverantwoord en vraagt zich af of dat zomaar kan - voedingssupplementen en dergelijke uitdelen, net zoals ik het al verschrikkelijk vind dat die reclame op tv mogen maken en al. Hoe past zoiets in een algemeen gezondheidsdenken dat ons dan langs andere kanten opgedrongen wordt?

You Might Also Like

3 reacties

  1. 'k heb hen ook zien staan, en vrolijk genegeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en ehb je het getest? Grijze Muis heeft alvast een slok genomen, nadat ik het poeder uit de dop gedraaid had (how drugsl-like can it look??), maar tien minute later had ze nog altijd geen "zweepslageffect" gehad...
    ik spaar het mijne tot ik het eens echt van doen heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach, onderzoek wijst toch meer en meer uit dat vitaminesupplementen geen zin hebben, dat ze zelfs ongezond kunnen zijn.

    Wie meer vitamientjes binnen wil krijgen, moet ze uit natuurlijke bron halen.

    BeantwoordenVerwijderen