Schilderen

Toen ik het huis dat later het mijne zou worden voor de eerste keer binnenkwam, bleek de abrikozenkleur die ik van aan het venster al opgeme...

Toen ik het huis dat later het mijne zou worden voor de eerste keer binnenkwam, bleek de abrikozenkleur die ik van aan het venster al opgemerkt had, nog verschrikkelijker te vloeken eens je er midden in stond. Misselijk werd je ervan. Maar ik wist meteen, als ik dit huis koop, wordt het hier lichtblauw.

Lavendelblauw van Levis is het geworden, een kleur dat nu niet meer in hun basiscollectie zit. Na vijf jaar heb ik wel zin gekregen om eens te veranderen, alleen, heb ik geen zin om ook andere gordijnen enzo te kopen. Sowieso is het met de verbouwingen in het vooruitzicht niet de moment om te beginnen schilderen maar er eens over nadenken/dromen mag altijd.

De woonkamer heeft niet direct een goede lichtinval, dus moet het een lichte kleur zijn. Hun wit-collectie vind ik wel inspirerend, maar mijn meubels zijn wit, dus dat zou een beetje te veel van het goede worden. Toen ik hoorde dat ze gratis kleuradvies op batibouw gaven, reserveerde ik snel mijn plaatsje. Ik maak me geen illusies, op een kwartier kunnen ze op basis van een schetsje van mijn woonkamer weinig concrete tips geven, maar ondertussen kan ik toch maar weer eens gratis tussen de standen van batibouw rondlopen. Frustraties gegarandeerd.

Update:
Eigenlijk ben ik best tevreden over het resultaat van het kleuradvies: groen, roodroze en een neutrale kleur, allemaal uit de groentencollectie. Absoluut niet waar ik zelf aan dacht, maar zeker het overwegen waard.
En de frustraties? De eerste stand waar ik echt in geïnteresseerd was, werd ik straal genegeerd door de mannelijke verkopers. Uiteindelijk heb ik dan maar zelf een vrouw aangesproken, maar het was een slecht begin. Achteraf heb ik vooral meegelopen met mijn wederhelft. Ik liep er wat verloren, nu ik het werk zo wat uit handen heb gegeven aan mijn architect, wist ik niet direct wat ik wou zien. Grappig is wel dat we plots heel veel uitleg kregen voor een vloer. Mijn wederhelft was al gaan kijken en moest het met een minimum aan uitleg doen, maar toen de verkoper zag dat ik mee was, kreeg ik een persoonlijke rondleiding en verkoopspraatje toe, terwijl ik eigenlijk niet beslis. Het is een rare wereld.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Doet me denken aan die keer dat ik ging winkelen met een kerel die niet mijn lief was. Hij kocht een trui waar wat korting op was, omdat er een paar stofvlekjes op waren (die je er weliswaar makkelijk kon uitwassen). Mevrouw van de kassa rekent af met hem, en legt aan mij uit hoe ik het beste die vlekjes uit de trui zou krijgen. :-) Terwijl ik die natuurlijk helemaal niet ging wassen, lol...

    Wat de verbouwingen betreft heb ik eigenlijk nooit problemen ondervonden van mijn vrouw-zijn in de onderhandelingen met de bouwvakkers. Geen denigrerende blikken, geen rollende ogen, geen 'Is uwe man niet thuis?'... 'k Had erger verwacht (ik en mijn vooroordelen over bouwvakkers :-D )

    BeantwoordenVerwijderen