jurkangst

Ik kende het woord niet, tot vrijdag. Toen stond er in de krant een grappig tekstje over hoe "op 1 mei, feest van op zestig graden gewa...

Ik kende het woord niet, tot vrijdag. Toen stond er in de krant een grappig tekstje over hoe "op 1 mei, feest van op zestig graden gewassen speeches en gemeenplaatsen, een van de zeldzame esthetisch verantwoorde ministers de straat op komt in het rood.(...)En dan moet zij het nog komen uitleggen ook. Aan de priapische microfoons. 'Ik ben geen mens voor een deux-pièces. Het was stralend weer. Ik had zin om mijn rode jurk aan te trekken.' En dat ze ja geaarzeld heeft voor de kleerkast. Wegens 'de gevolgen van haar keuze'." Dit kleine kadertje tekst op de voorpagina wordt steevast eerst gelezen voor ik me kan ergeren aan dergelijke dingen.

Het beste zinnetje was misschien wel dit: "Een vrouw voor haar kleerkast mag van mij desnoods politiebescherming krijgen." Hoe vaak heb ik niet de grootste moeite om te bedenken wat ik nu alweer ga aandoen? Natuurlijk er is mijn kleedje maar momenteel mag het niet van de dokter. Ik moet mijn nek warm houden, dus geen blote schouders. De schuldige is een slecht afgestelde airco op de federale, kom ik er maar één dag in de week en lappen ze me dit. Een paar weken zalfjes smeren en pijnstillers slikken zijn het vooruitzicht. En rustig aandoen, niet schilderen of behangen...

Trouwens, jurkangst betekent schrik van vrouwen en niet van jurkjes.

You Might Also Like

0 reacties