deadlines

Niks beter dan thuis werken als je een deadline hebt, om acht uur was ik ingelogd. Koffie bij de hand, geïnstalleerd aan de ontbijttafel. Vl...

Niks beter dan thuis werken als je een deadline hebt, om acht uur was ik ingelogd. Koffie bij de hand, geïnstalleerd aan de ontbijttafel. Vlug wat plandingetjes voor Het Project. Om negen uur eerste project ingediend, tweede volgt anderhalf uur later, productief aan de ontbijttafel met een nieuwsgierige kat aandachtig die toekijkt maar de internetkabel maar niks lijkt te vinden. Telefoontje, extra informatie opzoeken voor tweede deadline. En dan kon ik aan het derde project beginnen. Ijverig lees ik de teksten van vorig jaar door. Dit jaar wordt het anders, zeker weten. Ik zoek de informatie op en begin te typen. Wanneer mijn verbinding uitvalt wil ik opnieuw inloggen via het ambtenarenportaal. Alles blokkeert, ik laat me niet doen, sluit alles af en start de pc opnieuw op. Het domein is niet beschikbaar. Ach ja, daar was een mail over geweest, wat stond daar ook alweer in. Ik graaf in mijn geheugen en probeer iets anders. Zelfde foutmelding. Ik bel de helpdesk. Nee, u kunt niet even de controle over mijn pc overnemen, ik kan me niet inloggen op het netwerk. Tja, hij geraakt niet verder dan: u zult zich morgen in Brussel moeten komen inloggen op het netwerk. En mijn deadline? Onmogelijk door technisch probleem, tenzij misschien als ik via webmail zou inloggen en op een oudere versie van een document alsnog verder kan werken. Maar ook mijn eigen oplossing valt in het water, lokaal opgeslagen op mijn pc-ruimte dus onbereikbaar via webmail. En zo wacht mij een vrije avond... en heel veel stress morgen. Ik zal al maar gaan dansen, preventief om er morgen tegen te kunnen.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Kon er dan niemand dat befaamde document doorsturen naar je mailbox?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, want het stond op mijn harde schijf die ontoegankelijk was, hoe raar dat ook mag klinken

    BeantwoordenVerwijderen