Ondertussen in mijn straat

Het huis van mijn buurvrouw staat te koop. Het tweede huis in mijn straat op amper een paar dagen en dat zorgt voor beroering. Ze lijkt me ...

Het huis van mijn buurvrouw staat te koop. Het tweede huis in mijn straat op amper een paar dagen en dat zorgt voor beroering. Ze lijkt me in haar deurgat op te staan wachten.

- Patricia, we verliezen onze buurvrouw he.

Zij woont langs de andere kant.

- Heb je gezien wat ze vragen? Mijne man heeft gebeld. Maar zoveel gaan ze niet krijgen, ze gaan content mogen zijn met minder, allez wie kan dat nog betalen?

Ik had op het internet een kijkje genomen en moest onwillekeurig grinnikken. Maar ik krijg de kans niet om het te vertellen.

- Maar ja, het is hier een residentiële wijk he, zo dicht bij het station. En je moet geen schrik hebben van de Turken, want die hun barema zit maar op zoveel. Allez, niet dat ik er iets op tegen zou hebben. Ik ben ook een volksmens, en jij ook, maar wie kan zoveel nog betalen? Van mij mag er komen wie er wilt, want het is niet voor het één of het ander, ik zal er toch niet rouwig om zijn dat ze weg is. 25 jaar hebben wij niet kunnen slapen, ja de laatste jaren is het beter, sinds haar man dood is, maar van te voren...

Ze maakt een drinkbeweging. Hoezo volksmensen? Zou dat onze gemeenschappelijke West-Vlaamse roots zijn dat ze daar mee bedoeld?

- En altijd ruzie en slaan met de deuren... Allez op onze leeftijd, nee, er mag komen wie er wil als ze maar een beetje respect hebben, geen kabaal de godganse nacht, ge verstaat dat wel natuurlijk. En kom je nu van je werk, dat is ook wel laat. Je moet toch niet meer koken? En wat ga je klaarmaken?

Het is zeven uur, ik heb net mijn boodschappen gedaan en wil er eigenlijk aan beginnen, maar hier geraak ik niet zo makkelijk onderuit.

- Sushi? Wat is dat dan? Vis? Ah, maar jij eet veel vis he, je hebt me dat nog verteld.

Ik heb er geen flauw idee van wanneer we het ooit over mijn voedingsgewoonten hebben gehad. Maar verbaas me over niks meer

- Ik eet dat ook wel graag. Morgen ga ik naar de delhaize en ga ik kabeljauw met spinazie meebrengen, ik doe daar dan altijd pureepatatten bij en ook gruyère. Allez Patricia, het was aangenaam praten, maar nu begint het toch wat te hard te regenen...

You Might Also Like

3 reacties

  1. moes tik numt twee zijn, ik zou't oeverwegen verdikke
    :s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je haar niet verteld dat het rauwe vis was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb haar dat inderdaad proberen vertellen maar zij heeft genoeg aan een half woord: vis in dit geval

    BeantwoordenVerwijderen