Werchter 2007: momentopnames

Werchter kreeg dit jaar een aparte invulling door vier dagen of beter vier nachten als vrijwilliger op te draven. Ik ben er nog niet uit of ...


Werchter kreeg dit jaar een aparte invulling door vier dagen of beter vier nachten als vrijwilliger op te draven. Ik ben er nog niet uit of ik nu meer of minder muziek heb gezien. Sowieso is spurten van podium naar podium om van alles een flard op te vangen niet meer aan mij besteed.

De absolute top
Pearl jam, geen twijfel over mogelijk. Ik moest na Even flow de wei verlaten, verantwoordelijk als ik ben, maar een ongelooflijk optreden.

Het kippenvelmoment
Les yeux de ma mère van Arno, klasse en natuurlijk ook hoe hij de tent bespeelde, die mannen van Oostende toch.

Wow wat een stem
Amy Winehouse, misschien zo zat als iets, een dood beest op haar hoofd, een kleed dat verkeerd zat langs zowat alle kanten en wat was dat zwart aan haar ogen? Maar een fantastische stem

Wat een teleurstelling
Ik keek uit naar Tori Amos, wegens heel lang geleden een vurige rosse op een piano op Torhout maar nu was ze een pop die veranderde van look, zoals op American doll posse, wellustig deed, obscene gebaren maakte en zowat alle liedjes vervormde. Ik had er geen moment spijt van dat mijn nachtshift begon en ik dus weg moest.

Zo verkeerd
Dit is een ex aequo, allebei tijdens het optreden van Bloc Party, waarom de hype trouwens? De eerste gaat naar de pubermeisjes die keihard in mijn oren "lekker beest" naar de zanger riepen om dan over te gaan in "oh zo schattig", "hij kan me krijgen" en dergelijke meer. Voor mij stond een jongen absoluut foute bewegingen te maken die mij eerder aan dancing queen deden denken dan rockende gitaren. Een synchronische choreografie met een meisje maakte het geheel af.

gehoord maar niet gezien
Ook al uit Oostende en ook wel Gent: the Van Jets, ik ontwaakte met hun muziek en die kon me heel erg bekoren. Een fantastisch geluid van uit mijn tent, een volgende keer ga ik ze zeker zien.

You Might Also Like

0 reacties