B&B: KAL

for English scroll down dienstmededeling: Ik denk dat ik al mijn breiblogberichtjes maar met B&B ga beginnen, dat maakt het iets gemakke...

for English scroll down

dienstmededeling: Ik denk dat ik al mijn breiblogberichtjes maar met B&B ga beginnen, dat maakt het iets gemakkelijker voor mensen die hier niet in geïnteresseerd zijn.

In een vorige post had ik het al over de breigroepen die op het internet samenkomen. Sommige groepen hebben wat ze een KAL noemen, het duurde een tijdje voor ik besefte dat dit voor knitting along staat. Bij de Sexy knitters club houden ze momenteel een soort verkiezing voor het patroon dat ze vanaf januari zullen breien. Ik ben alvast benieuwd. Maar ik ben nog niet zeker of ik ga mee doen, in januari starten we in de breilessen ook met een pull en ik wil toch een beetje op schema blijven.

Een speciale KAL is The secret of the stole. Nautical Knitter heeft een patroon ontworpen en vanaf 18 januari geeft ze de leden van de groep een stukje van het patroon, en dit negen keer. De foto's van de eerste groep zijn alvast veelbelovend. Ik hoop alleen dat ik de steken voldoende onder de knie heb. Ik heb alvast een beginnersboek breien in het Engels gekocht zodat ik alle afkortingen en steken kan opzoeken.



Service message: I decided to start all my knitting adventures with B&B, which stands for "breien en bloggen" (knitting and blogging in Dutch). It makes it easier for readers to make a selection.

In a previous post I wrote about the knitting groups who meet on the internet. Some groups have a KAL. It took me some time to realise it is the abbreviation for knitting along. The sexy knitters club is holding an election to choose the pattern they'll start knitting in January. I'm curious, but nog sure if I'll join because we also will knit a jumper in knitting lessons and I don't want to fall behind.

A special KAL is The secret of the stole. Nautical Knitter has designed a stole and people who want to knit it can enroll. Starting from January 18th they will receive hints, nine times to be precise, the members of the group receive a part of the pattern. The photos from the first secret stole are promising and I hope my skills are sufficient. I already bought a "start to knit" book in English to get all abbreviations on knitting right.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Interessante dienstmededeling. Ik lees je blog hier enorm graag, maar ik heb absoluut geen interesse in al dat breiwerk (alhoewel ik de resultaten soms wel knap vind natuurlijk). Dus ik kan alleen maar blij zijn met je idee om er B&B voor te zetten. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Secret of the Stole lijkt mij niet van het allermoeilijkste niveau te zijn, het patroon bestaat voornamelijk uit gaatjes, je moet vooral graag en nauwkeurig het schema volgen... En je kan vragen posten op de site van de KAL als je hulp nodig hebt, ook handig.
    Eén van de vele fijne knitalongs is de jaarlijks weerkerende Mystery Stole door PinkLemonTwist. Eigenlijk zijn er echt teveel om op te noemen: http://knitalongs.xaviermusketeer.com/
    Ben al benieuwd naar je pull!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yarnlot, bedankt voor de tip, ik ga zeker eens een kijkje nemen. Ik begin al die dingen maar te ontdekken en ben nu al overdonderd door die wereld die ik niet ken.

    Sorry Smiley, ik zal proberen van het niet uit de hand te laten lopen.

    BeantwoordenVerwijderen