En het kattenbeest?

Na nachten blazen tegen een kat van de buren, mijn kousen attackeren, mijn bloempot als mand aanzien, braaf wachten tot ik mijn bord op de g...

Na nachten blazen tegen een kat van de buren, mijn kousen attackeren, mijn bloempot als mand aanzien, braaf wachten tot ik mijn bord op de grond zet, op mijn schoot zitten als ik thuiswerk, mijn hand aanvallen omdat ik de muis wil gebruiken van mijn laptop,... Na al die fijne momenten is ze weer weg, jawel. Mijn lief is terug en dan geef ik ze met plezier terug. Het werd me zeker toen ze begon te blazen iets te veel. Ook al zei hij dat ze 's nachts aan mijn voeten kwam slapen en dat vond ik dan wel vertederend want dat had ik niet gemerkt, enkel de last.

Nu is de tijd van opruimen daar gekomen, ik had het met de drukte op het werk en het kattenbeest wat uitgesteld, maar gisteren is mijn lief dan een handje komen helpen. Denk ik. Ik had ergens in het begin van het jaar gezegd dat 2007 een goed jaar voor de glasindustrie zou zijn, wel ik hoef er geen woord van terug te nemen. Het zou overdrijven zijn als ik zeg dat er elke week een glas gesneuveld is, maar het viel me wel op dat de kast waar ik vroeger niet alle glazen in kwijt kon een aantal lege gaten begint te vertonen. Mijn nachtlamp moest er eerder deze week aan geloven, een groot litteken in het parket. En gisteren kwam er nog het kapje van een theelichtje bij. Het was zowat de druppel. Mijn lief kwam allerlei lekkende dingen oplossen maar toen merkte ik dat mijn tefalwok hier en daar niet echt meer tefal is en al die strepen? Het ijzersponsje, jawel, mijn lief heeft het ijzersponsje gebruikt op mijn tefalwok. Slik. Dan het theelichtje in melkglas. Slik. En toen hij mijn keukenkraan niet meer aan de praat kreeg, bleek ik geen lekkende kraan meer te hebben, maar ook geen water meer in mijn keuken. Oh, en ik zou nog liegen, de kraantjes onder de wasbak lekken nu en daar staan twee emmers te blinken. Maar nu is hij langzamerhand expert in keukentoestellen en kranen, want vrijdag bestellen we de keuken voor in Mariakerke (ik vertel ooit nog wel eens het verhaal), alleen heb ik geen zin in een design-kraan van een paar honderden euro's in mijn lelijke fermette-keuken te steken, ook al zou ik die dan kunnen recupereren wanneer er hier een nieuwe keuken komt. Het wordt dus een goedkoop exemplaar die gegarandeerd over twee jaar begint te lekken, ideaal als deadline voor de verbouwingen hier aan te vatten.

You Might Also Like

0 reacties