Mijn gedacht

Het lijkt me niet meer dan logisch als je ergens gaat wonen dat je je aanpast aan de traditie en gewoonten van die streek. Als je dus in een...

Het lijkt me niet meer dan logisch als je ergens gaat wonen dat je je aanpast aan de traditie en gewoonten van die streek. Als je dus in een streek gaat wonen waar bloggen een tweede huid is, wel dan begin je ook een blog. Ik fiets de hele stad door en sakker op tramsporen. Ik ben uiteraard lid van de NGA-groep op facebook, u als Gentenaar toch ook? Ja, ik geef toe, ik ben nog een tijdje supporter van KSVI gebleven, maar nu kan ik u zo vertellen dat de buffalo's dit weekend verloren en ja, dat zeg ik dan met een klein stemmetje. Ik zeg niet meer "tof", maar "wreed wijs maat" of "de max jong". Ook "wa" probeer ik achter mijn zinnen te plakken, maar de finesse hiervan durft me nog eens ontgaan. Mijn taaltje spreek ik enkel nog met mijn familie en dan enkel in aanwezigheid van andere Westfluten. En ik luister ook nog naar artiesten van mijn geboortestreek, maar nu hij ook uitgeweken is, kan ik misschien tolken? Ik heb het ook steevast over Uustakker en mijn brood steek ik in de bruudruuster. Alleen dat ding met de r lukt me nog niet en het verschil tussen g en h blijft moeilijk liggen. En ik sta niet in de krant van West-Vlaanderen, maar wel op een 'Gentse' cover. Misschien is het niet voldoende om aan een inburgeringscursus te ontsnappen, maar he, dat moet dan ook maar...
En natuurlijk doe ik mee op 30 maart.

Nog even een berichtje van Ward De Bever:

Vrienden gentenaren,

het is eindelijk tijd voor actie!
30 maart roepen we onze onafhankelijkheid uit, en dit uiteraard in het kloppend hart van revolutionair gent, het St. jacobs.
Hiervoor hebben we jullie steun echter hard nodig: al diegenen die ooit achter een bar gestaan hebben, de artiesten willen soigneren, het volk willen volstampen met bootrammen mee uuflakke of als podiumslaafje (roadie) hun engagement willen botvieren zijn meer dan welkom om ons te vervoegen in de revolutionaire strijd.

daarnaast plannen we op 1 maart ook een actie tijdens gent wevelgem: Gent Vlagt! aan den arrivé gaan we al die gele vlaggen van het vlaams gespuis overstemmen met onze fiere gentse vlaggen!

Inschrijven kan via “contact” of “lid worden” op onze gloednieuwe site www.gentonafhankelijk.org!
laat je gegevens na en vergeet niet uw voorkeur (gent vlagt of 30/03) te vermelden

gent vrij, gent vrijstaat!
wulder iere & zieder hunter!

You Might Also Like

0 reacties