Kruipend

Soms kruipt de tijd voorbij. Het is een vaststelling waar ik me nog steeds over kan verbazen. Het project waarvoor we al maanden vergaderen ...

Soms kruipt de tijd voorbij. Het is een vaststelling waar ik me nog steeds over kan verbazen. Het project waarvoor we al maanden vergaderen zit in de laatste lijn, houden we ons voor. De deadline die we onszelf opgelegd hebben komt dichterbij, niet langzaam maar in een sneltreinvaart. Zeker met een schoolvakantie in het vooruitzicht. We planden een vergadering om de laatste zaken uit te praten. Het klinkgt goed maar lijkt in de realiteit vooral en peptalk voor onszelf. Eerdere beslissingen zijn vergeten in een achterhoek van onze gedachten. Elk detail wordt opnieuw uitgespit. Af en toe probeer ik te verwijzen naar wat we eerder gedaan hebben. Even veel keren lukt het me niet. Mis ik nog een interpretatie. Ik probeer geduld te hebben, nog eens te luisteren, argumenten aan te slepen en vooral de tijd door te komen. Ik draag gelukkig geen horloge, anders keek ik constant naar die plaats op mijn arm. Dus neem ik nog een koekje. Iets te drinken. Ik ga naar het toilet en maak een ommetje. Misschien kom ik wel iemand tegen...

You Might Also Like

0 reacties