Ontdekt in Oostende

Mijn lief gisterenmorgen: "en als je nu eens de trein tot Oostende zou nemen vanavond?" Hij had een jobke in Zeebrugge, het beloof...

Mijn lief gisterenmorgen: "en als je nu eens de trein tot Oostende zou nemen vanavond?" Hij had een jobke in Zeebrugge, het beloofde stralend weer te worden. Een date zowaar, rustig langs de dijk, iets te knabbelen zoeken, voetjes in het water (ik kon er niet aan weerstaan) en dan op zoek naar een restaurantje. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel menukaarten hij bestudeerd heeft maar ik heb uiteindelijk de ontdekking gedaan: Di Vino in de Wittenonnenstraat. Een ouder koppel baat dit sympathieke restaurantje uit, heel gezellig, Frans en lekker. Wij gingen voor het menu: wijngaardslakken en kaasraclette (welke punten) voor twee met koffie achteraf (24,50 euro). Ze hebben er ook heerlijke huiswijn (7,50 voor een 1/2l). De raclette was niet zoals bij mijn schoonouders met pannetjes maar met een stuk kaas dat we regelmatig moesten draaien, ons bord lag vol lekkere groenten en gerookte hesp. Heerlijk. En nee, we hebben geen korting gekregen omdat ik hier iets lovends over ging schrijven, maar ik zou ook niet willen dat we de volgende keer in Oostende weer naar iets anders op zoek moeten gaan.

You Might Also Like

0 reacties