Accidentjes

Accidentjes zijn altijd stom en komen altijd ongelegen. Ja, ik weet ook dat ik best de hesp uit de frigo haal als ik er een stukje wil van s...

Accidentjes zijn altijd stom en komen altijd ongelegen. Ja, ik weet ook dat ik best de hesp uit de frigo haal als ik er een stukje wil van snijden. Dat ik daar beter geen schilmesje voor gebruik, is ook algemeen geweten. Die dingen snijden wel maar dienen vooral om te schillen. Als ze van de Ikea komen zijn ze krom en scherp en zit men niet één keer maar twee keer in zijn duim. En je zou het misschien niet geloven, maar een mens doet veel met zijn duim ook al is het de duim van zijn linkerhand. Ik doe er de deur mee op slot, als ik rem met de fiets heb ik blijkbaar ook mijn duim van doen, bij het breien,... Dus viel gisteren mijn brei-afspraakje met de andere Ravelry-leden in het water. De ideale gelegenheid voor mijn liefste om me te ontvoeren naar een meubelparadijs. Het eerste was gesloten wegens vakantie, het tweede was gigantisch en open. Hij praatte me uit het hoofd dat die koppen tof waren en dat we geen keukenmateriaal meer nodig hebben, dat bord om dingen op te bevestigen vond hij maar niks, we vonden voor de tweede keer een kleerkast naar onze smaak maar op mijn smeekbede of we ze niet konden kopen antwoordde hij dat we nog eens naar de eerste winkel waar we het eens waren terugkeren. Geloof me, ik heb jullie al veel meubelverhalen bespaard. Maar blijkbaar presteren we beter onder druk. De afgelopen weken kozen we onze keukenstoeltjes. Het helpt om je vrouw op de keukenbouwer los te laten, merkte mijn lief. Ik kan heel zielig kijken en klagen dat de keuken 4cm te hoog is waardoor de stoeltjes die we wouden er niet meer bij pasten, om een lang verhaal kort te maken: de keukenbouwer stelde een korting voor bij stoeltjes die ze zelf verkopen, niet ons ding, maar die andere zagen we wel zitten. We vonden luidsprekers, die onze kat een week na aankoop al voor krabpaal aanzien heeft waardoor mijn liefste er voortaan aan denkt om ze volledig met kattenwerend product te behandelen en niet enkel de onderkant. We vonden cinema-stoeltjes en lichten voor in de living en in het toilet, allemaal met korting, jawel. En we geraakten het eens over de kleuren, of toch zo goed als. Gisteren sloeg de twijfel weer toe: iemand een idee waar we muurgrote foto's op behangpapier of iets dergelijks kunnen vinden?
Maar ik ben bijna klaar om te verhuizen, jawel.

You Might Also Like

0 reacties