Eentje is geentje

For Ravelry-users: English in between Het is niet alleen verf wat de klok slaat. Uit Praag bracht ik, zoals jullie weten ook wol mee, maar ...

For Ravelry-users: English in between

Het is niet alleen verf wat de klok slaat. Uit Praag bracht ik, zoals jullie weten ook wol mee, maar omdat eentje geentje is, kon ik het niet bij een portie houden. Het werd dit rode katoen. Ik heb me lichtjes misrekend. 40 kronen is niet gelijk aan één euro, maar eerder 1,30 ofzo maar dan nog blijft het een koopje, denk ik. Het vrolijk gekleurde bolletje wordt een speelgoedbeest ofzo.



There is more to life than painting a house, I dare say. I bought some yarn in Prague but also some cotton. I miscalculated a bit, 40 krones is not one euro, but rather 1,30 but still a good sale I believe. The coloured bit will once become a toy animal or so.


Voor het rode katoen had ik een idee, uit één van de patronenboeken uit de jaren 70 die ik tijdens de Gentse feesten op de kop tikte.

For the red cotton I found an idea in the vintage pattern books I bought during the Gentse feesten.



Ik wou dit maken, maar dan in één kleur. De strepen zijn in speciale steken voor extra effect, dus zelfs in één kleur blijft er een effect.

I wanted to make this, but in one color. The stripes are in special stitches for extra effect, so even in one color it will still be a bit more special than simple knitting.



Het katoen is iets dikker uitgevallen (nld 4,5 i.p.v. 3 ), maar normaal zou het wel moeten lukken om dat te verrekenen, denk ik. Zoiets zou het moeten worden en ondertussen zien jullie ook onze cinemastoeltjes en onze nog niet geschilderde muur in de living.



The cotton is not the same size (nld 4,5 instead of 3) but I guess I should be able to do the math. This is how it turns out for now, you see I still have some walls to paint.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Creabea,
    de Vlaamse Jeugdraadis volop op zoek naar creatievelingen om kousen te maken voor uit te delen tijdens ons jongerencongres Klets!

    Meer info via info@klets.be of op http://www.klets.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee, maar aan kousen durf ik me nog niet wagen.

    BeantwoordenVerwijderen