Ondertussen op de rommelmarkt

"Ja, doe maar..." roept ze tegen een knappe jonge vrouw met sluier wat verderop haar kraam. Ze richt haar aandacht weer op mij. &q...

"Ja, doe maar..." roept ze tegen een knappe jonge vrouw met sluier wat verderop haar kraam. Ze richt haar aandacht weer op mij.
"Sommige zijn toch vriendelijk, terwijl andere met moeite dank je zeggen, we verkopen hier toch ons hebben en houden voor een appel en een ei."
Haar man, nogal nors knikt instemmend, terwijl ze verder gaat. "Ze kijken zo op je neer alsof de wereld van hen is."
"Een beetje zoals bij ons dan", zeg ik haar. Sommige opmerkingen kan ik echt niet laten passeren. De man moeit zich. "Daar zeg je het: je hebt er ook zo bij ons die met moeite hun mond open doen als ze komen kijken. Net zoals bij ons, dus."
Ik reken mijn breinaalden af, tien cent meer dan in de kringwinkel bij de deur maar wel rechte naalden en ik haast me naar de stek waar we zitten. Ik kan niet wachten om mijn nieuwe aankoop te proberen.

You Might Also Like

0 reacties