Op de werkvloer

Dagelijks krijg ik een taaldrop in mijn mailbox gedropt, een leuk spelletje na de middagpauze. Vandaag is de zin: Goed nieuws voor de ni...

Dagelijks krijg ik een taaldrop in mijn mailbox gedropt, een leuk spelletje na de middagpauze. Vandaag is de zin:

Goed nieuws voor de niet-rokers: roken op de werkvloer is in de meeste landen strikt verboden.


De opdracht is simpel: zoek de fout. Ik had een vermoeden dat het werkvloer zou worden, Ć©Ć©n van de meest gebruikte termen in mijn professionele bezigheden. Om eens een synoniem voor aan het werk en dergelijke te vinden, en jawel.


"De werkvloer" is volgens van Dale ofwel letterlijk de vloer waarop wordt gewerkt, of het personeel dat niet tot het management behoort. "Op de werkvloer" is dus ofwel letterlijk "op de vloer", of "op het personeel".


Pfff... is dat ondertussen al niet voldoende ingeburgerd?

You Might Also Like

1 reacties