Voorbij de bewaking, zo doe je dat

Ik moest deze morgen op een vergadering zijn in het gebouw waar ik vroeger werkte. Ik was te vroeg en liep de Delhaize binnen op zoek naar e...

Ik moest deze morgen op een vergadering zijn in het gebouw waar ik vroeger werkte. Ik was te vroeg en liep de Delhaize binnen op zoek naar een rappe lunch. Ik had mijn pc in een gestreepte plastiek tas van een kledingmerk bij gebrek aan een deftig alternatief. Ik wist uiteraard dat het de bedoeling was om grote zakken aan het onthaal af te geven, maar ik was niet van plan mijn laptop af te staan. Ik liep de winkel door, nergens iets naar mijn zin en loop dan maar voorbij de kassa zonder iets te kopen. De veiligheidsagent komt op me af, of hij mijn tas mag zien. Ik leg hem uit dat enkel mijn laptop en wat papier in de tas zit en toon het hem ook. Of hij ook mijn handtas mag controleren. Op dat moment rinkelt mijn gsm. Ik neem op en hoor hem nog zeggen: ah, vous tricotez? C'est bien… waarna hij zich in zijn beste Nederlands verontschuldigt dat hij ook maar zijn werk doet.

You Might Also Like

1 reacties