"Het is geen gemakkelijk verhaal"

Wat een dooddoener. Ik hoor die elke dag en aanverwanten. Het is geen gemakkelijk verhaal, hoe gaan we dit uitleggen, wat als dit in de pers...

Wat een dooddoener. Ik hoor die elke dag en aanverwanten. Het is geen gemakkelijk verhaal, hoe gaan we dit uitleggen, wat als dit in de pers komt en het verkeerd overgenomen wordt, kun je je inbeelden wat voor vragen dit zal opleveren,...

Het spijt me, maar niet met mij. Ik ben het beu, en ik heb het al gezegd, maar ik ben het beu. Burgers hebben het recht om uitleg te krijgen, beleidsmakers moeten alles op een duidelijk manier kunnen uitleggen, ook moeilijke verhalen en ook nog een twee, derde, vierde,... keer. Misschien moet er wat meer tijd gemaakt worden voor deftige uitleg op de radio, in de krant, op tv. Ik heb geen behoefte aan de zoveelste mening van de straat, maar deskundig advies, nu. Op een duidelijke manier uitgelegd en niet in een vier-minuten interview onderbroken met flitsende filmpjes.

Dat moet kunnen. Ik neem dat heel persoonlijk. Ik ben de oudste kleindochter die naar de unief is gegaan. Voor mijn grootvader betekende pol&soc zoveel als Patricia gaat in de politiek en als het kan, als minister van pensioenen. Mijn ma heeft het op haar zestiende opgegeven op school, een verhaal dat ik al eens uit de doeken deed. Wel, ik moet hen ook kunnen vertellen waar ik mee bezig ben op het werk. En dat lukt me soms beter en soms minder goed, maar ik blijf het wel proberen.

You Might Also Like

0 reacties