B&B: kabels II

For English, scroll down Ja, er is een vervolg aan dit verhaal . Ik kwam thuis met mooie natuurlijke wol waar Dries Van Noten ook mee zou br...

For English, scroll down
Ja, er is een vervolg aan dit verhaal. Ik kwam thuis met mooie natuurlijke wol waar Dries Van Noten ook mee zou breien. In een kleur dat ik volgens mijn lief nooit draag, tot ik hem op mijn witte warme wintertrui wees. Veel keuze was er niet en Margareta raadde me zelf aan om niet de wol met een blauwe tint te nemen, ze zag me daar niet mee. Het breien vlotte goed, het rekenen bleef relatief beperkt. Enkel wat de rijen aanpassen. De wol valt beter mee, de schouderwarmer is zachter dan met de grijze wol en het is fantastische wol om mee te breien.



Of course, there is an ending to this story. I came home with a beautifal natural yarn, the one Dries Van Noten likes. In a colour I'll never wear acoording to my loving boyfriend. Untill I remembered him of my warm white winter sweater. I didn't have that much choice in the yarn shop and the shop keeper told me not to take the yarn with the blue shades because it didn't seem my colour. Knitting was easy, maths were reasonably, only some changes in the rows. And In fact, I'm quite happy, with this yarn the shoulder warmer is softer and it's great fun knitting.


Maar toch denk ik dat dit project een beetje behekst is. Ik had mijn breiwerk maandag mee naar de les, zegt de lesgeefster: "hm, gaat dat wel breed genoeg zijn aan je bovenarmen? Je weet toch dat je niet enkel de steken moet omrekenen maar er ook rekening mee houden dat de wol een zeker volume inneemt. Ik had het vorige week al willen zien." Zucht, vorige week kon ik nog rap de mouwen aanpassen, deze week waren mijn mouwen en middenstuk bijna af. Maar ik heb het niet aan mijn hart laten komen en heb er een driehoekje tussen gefoefeld aan de bovenarm, een spietje. Nu nog rondbreinaalden halen voor de kraag en ik heb een lekker warme schouderwarmer, waar ik maar een klein beetje als een michelinmannetje mee ga uit zien, maar dat ga ik me niet aantrekken, néh.



But still I have the feeling this project is hexed. When my teacher saw my knitting this week, she remarked i might have a problem at the upper arm. If I didn't know I also had to calculate the thickness of the yarn. Well, now I do. Most of all I was crossed, she said she already noticed last week but didn't want to say it. Well, last week I could have easily adapted it, now I finished both sleeves, so I knitted a little triangle for some extra space. Now I'm ready for the neck but first I need circular needles... Maybe I'll look a bit like a Michelin man, but I've decided I don't mind at all.

You Might Also Like

0 reacties