EEN DAG

Eén dag niks doen, in mijn pyjama dvd'ke kijken, tijdschriften doorbladeren, boekje lezen,... vakantie, quoi? Volgens mijn planning was ...

Eén dag niks doen, in mijn pyjama dvd'ke kijken, tijdschriften doorbladeren, boekje lezen,... vakantie, quoi?

Volgens mijn planning was die dag vorige vrijdag, na de kerstfeesten. Maar voor ik het wist stond mijn schoonpa voor de deur en werd er gevezen, geboord, gevloekt,... Niks doen zat er niet meer bij. Ik deed dan maar een wasmand via de strijkplank in de kast verdwijnen, wat opruimen na het kerstfeest, de vaatwas dankbaar zijn en de expresso testen.

Het weekend was dan eentje gevuld met klusjes op zaterdag en uitwaaien in de Westhoek op zondag na een heerlijk ontbijt op de boerderij.

Vandaag testen we onze "ouderkwaliteiten", allez, twee meisjes van drie en bijna vijf testen onze kwaliteiten. Pharailde gaf ons een tijd terug een hoop knutselgerief dat nu goed van pas komt. Ik vond ook nog een doos waterverf, een grote blok papier en plezier gegarandeerd. Toch voor het komende kwartier. Ze herinnerde me ook aan haar "bestelling". En ja, ik ben ook de strenge die haar verplicht van haar appelmoes op te eten, terwijl mijn liefste zei dat dat niet hoefde en die al aan haar zusje wou doorschuiven. Hij was ook degene die anderhalf uur na hun aankomst zwichtte en de K3-cd oplegde. Leuke grap van de ouders, net zoals die waskrijtjes voor in bad. Volgens mij zouden de meeste ouders beter een opblaasmatras op hun babylijst zetten, kunnen ze ze achteraf ergens dumpen. Ik weet alvast dat ik me straks niet schuldig voel als ik Nemo in de dvd-speler steek en pannenkoeken eet (als ze braaf zijn natuurlijk).

en ja, de vrouw die luidkeels in het openbaar beweert geen kleinkinderen te willen ook wel gekend als mijn schoonmoeder is al langs geweest. "Oh, wat zijn de kindjes groot. En braaf..." Zucht. Deze keer had ze geen koeken mee, wel gekleurde post-its. De boodschap is de vorige keer toch een beetje aangekomen.

You Might Also Like

0 reacties