Druuuuuuuuuuuuuuugs

Ik kan er niet aandoen, de naam La Droguerie doet me denken aan het typetje uit Willy's en Marjetten. Het was de enige wolwinkel waar i...

Ik kan er niet aandoen, de naam La Droguerie doet me denken aan het typetje uit Willy's en Marjetten. Het was de enige wolwinkel waar ik zeker wou binnenlopen toen we in Rijssel waren. Mijn eerste verrassing was echter in de etalage van een speelgoedwinkel, een koffer brei- en naaigerief, een beetje ouderwets met de vingerhoed, maar wel leuk, vind ik.



La Droguerie viel een beetje tegen, aan de buitenkant zag het er nogal donker uit. De binnenkant was een streling voor het oog met vele bokalen kralen, knopen in alle kleuren van de regenboog. De wol hing in strengen aan de andere kant van de nogal smalle winkel.



Ik bladerde door de boekjes, maar ik heb geen babytjes en de accessoires vond ik wel leuk maar ik was niet echt overtuigd. Het is natuurlijk in het Frans geschreven wat me nu niet meteen afschrikt, maar ik ben natuurlijk verwend met de vele gratis patronen op het internet. Toen mijn lief kwam binnengewandeld met een verschikte "7 euro voor 50 gram" blik ben ik maar naar buiten geweest. Ze hebben wel modellen voor volwassenen maar die hingen hoog aan het plafond en de patronen kon je niet bekijken. Ze zijn ook niet gebundeld in een boekje, maar gratis bij aankoop van de wol.

Pas 's anderendaags toen we er nog eens passeerden zag ik de setjes staan voor schattige baby-truitjes, een knuffelkat en een sjaal met frullekes. Nu zijn frullekes niet meteen aan mij besteed, maar misschien hadden ze nog andere? Geen idee, en dat is zo frustrerend, waarom zetten die dat niet zichtbaar in de winkel?

You Might Also Like

0 reacties