Ondertussen in de elektrozaak

Geloof me, ik wist ook niet dat er elektrozaken zijn in de Antwerpse winkelstraten, dus in de derde winkel was mijn aandacht al ver te zoek...

Geloof me, ik wist ook niet dat er elektrozaken zijn in de Antwerpse winkelstraten, dus in de derde winkel was mijn aandacht al ver te zoeken. Mijn liefste surft al weken allerlei sites rond op zoek naar merken, info, prijzen, alles wat maar met dolby surround systemen te maken heeft.

"Kijk, hier hebben ze die boxen ook in het rood..."
"ja, dat zou mooi zijn bij onze muren." Mijn reactie was voor alle duidelijkheid allesbehalve enthousiast.
"Zo had ik het nog niet bekeken..." Ik loop verder in de winkel, tijd doden... "Zeg, en op die andere muren?" roept hij me na.
"Een accentkleur?" op een toon van iemand die teveel interieurprogramma's gezien heeft. Hij knikt, ik haal mijn schouders op.

Hij strikt een verkoper en ze gaan aan het testen. Luidsprekers aan, uit, andere luidsprekers,... Ik vlei me in de zetel en kijk naar wall-e op een tv-scherm dat de helft van onze muur zou bedekken. Ik hoor geen klank, enkel Cher die op het cd'tje van de verkoper staat. Ze knikken begrijpend, gebruiken woorden die ik niet ken. Ik doe geen moeite, ik hoor meestal niet het verschil, mijn oren zijn daar niet scherp genoeg voor. Ik bedenk de woorden bij wall-e, hoewel er misschien niet veel woorden aan te pas komen.

Hij komt bij me zitten. "Zijn we?" vraag ik. "Hij komt straks de boxen brengen, we moeten een kwartiertje wachten."

De verkoper brengt vier rood gelakte luidsprekers. Hij rekent af en we staan op straat. Nu zit er niet veel anders op dan onze soldentoer voor bekeken te houden. Onderweg naar het hotel vraagt hij of ik ze mooi vond. "Best wel, ik had alleen niet gedacht dat je er nu al zou kopen of dat je van die rode ging nemen..." zeg ik voorzichtig. "Hoe? Jij hebt toch zelf gezegd dat je die graag zag?" "Euch, dat ze bij de muur pasten was sarcastisch bedoeld, he..." Zijn gezicht was goud waard. "Maar ik ben er zeker van dat je voldoende geïnformeerd was om ze te kopen..." troostte ik hem. Een korting van zestig euro per paar is alvast niet slecht.

De rest van onze buit: een pyjama, twee t-shirts met lange mouwen, twee met korte, een jeans, vier tubes of pulletjes uit de Bodyshop, drie dvd's en twee cd's uit de m*d*m*rkt. Voor hem: twee truien met een kap, een trui, twee t-shirts met lange mouwen, een cadeautje voor zijn petekind. Het enige wat ontbreekt is een winterjas voor mij, voor de rest geen zotte dingen gedaan, al zeggen we het zelf. Geen grote kortingen, hier en daar wat euro's, maar allemaal dingen die we nodig hadden of toch zo goed als.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Hehe, klinkt zo herkenbaar :-)

    En lijkt me ook wel een handige manier om de shopwoede een halt toe te roepen als ik nog eens meegesleurd word :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. D'r zitten sarcasme-filters in electrozaken, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen