Teksten en teksten en teksten

Er worden nogal wat beleidsteksten geschreven: beleidsbrieven, beleidsnota's, jaarlijkse opvolging, akkoorden allerhande en hun evaluati...

Er worden nogal wat beleidsteksten geschreven: beleidsbrieven, beleidsnota's, jaarlijkse opvolging, akkoorden allerhande en hun evaluatie,... Een mens schrijft wat bij elkaar. Geloof me vrij, opvolging van allerlei maatregelen in alweer een ander kader, daar komt wat kopie-plak bij kijken, soms wat uitvoeriger, soms wat ingekort. Niet altijd door dezelfde dienst, niet altijd met kennis van zaken, soms een andere invalshoek,... maar die beleidsmensen schrijven wat af. En lezen ook wat af...

En soms komt een mens dan iets tegen waarvan je denkt: he, wat vreemd, zo had ik het nog niet bekeken. Neem nu het Pact 2020. Een van de doelstellingen is om het aantal kilometers woon-werkverkeer te verminderen. Op zich kan een mens daar niet tegen zijn, al die uren die we doorbrengen in files, vertragingen, noem maar op. Op de site lees ik heel specifiek per auto, wat zeker niet slecht is. Ze willen dit ondermeer doen door het thuiswerken aan te moedigen. Maar is dat wel zo ecologisch? Begrijp me niet verkeerd, ik werk graag thuis. Bij ons moet het zelfs structureel, maar dagelijks beseffen we ook de tekortkomingen. Maar stel dat in een bedrijf met 100 werknemers dagelijks 20 mensen thuis werken, dan betekent dit ook dat 20 huizen overdag verwarmd moeten worden in de winter, elektriciteit voor pc en verlichting. Is dat ecologisch gezien niet beter om die 100 mensen dan in één gebouw samen te zetten qua verwarming en verlichting? zeker als die mensen dan nog met het openbaar vervoer komen ipv met de auto? Allez, ik weet het niet, maar zoiets is dus blijven hangen.

Net zoals het STOP-principe. Stappen, Trappen, Openbaar vervoer en privé vervoer. Echt waar. Ik vroeg me af hoe lang ze daar op gebrainstormd hebben.

En ja, het is gemakkelijker om commentaar op iemand anders zijn teksten te hebben, zeker op het internet.

You Might Also Like

0 reacties