De jeugd van tegenwoordig

Het was een vreemde ervaring, ik was uitgenodigd om als expert deel te nemen aan een brainstorm over jongeren en de economische crisis. De s...

Het was een vreemde ervaring, ik was uitgenodigd om als expert deel te nemen aan een brainstorm over jongeren en de economische crisis. De sfeer was anders, veel informeler, maar de thema's waren dit allerminst. Ik hoorde dingen die ik niet verwacht had: leningen, aandelen, op eigen benen staan,... het tuimelde me een beetje. Zijn dit jongeren? Achteraf moest ik wel toegeven dat ik ook op mijn 23te een lening ben aangegaan, dus zo anders is het verhaal niet. Alhoewel ik op dat moment wel de uitzondering in de vriendenkring leek en iedereen pas later aan het settlen ging. Het zal wel de materialistische kant zijn, zeker?
En ik kreeg ook wel een beetje gelijk toen het over gebrek aan de juiste informatie ging. In mijn groepje zat iemand van "de partij van het gezonde verstand". Hij gooide in de discussie dat zij voor de regionalisering van de arbeidsmarkt willen gaan omdat de VDAB een federale instelling is. Hij werd meteen tegengesproken, waar denk je dat de V voor staat? Ik probeerde het hem uit te leggen over RVA en VDAB, maar hij was de kluts kwijt: "waarom willen wij dan een regionalisering van de arbeidsmarkt?" Later heeft hij zich herpakt en merkte hij fijntjes op dat ze ook voor een afslanking van de overheid willen gaan om afroming tegen te gaan. Maar eerst had hij moeten spieken op zijn papiertje. Tsssssssss.....

You Might Also Like

0 reacties