To bobble or not to bobble, that's the question

Ravelry-users, scroll down for Englisch Ha, komen ze me daar een beetje opjagen . Foei, steken laten vallen, Ik had ook geen schrik van de r...

Ravelry-users, scroll down for Englisch

Ha, komen ze me daar een beetje opjagen. Foei, steken laten vallen, Ik had ook geen schrik van de raglan, ik ging toch gewoon het patroon volgen, right? En toen bedacht ik me dat mijn wol een andere stekenverhouding had en ik eigenlijk een smalletje brei terwijl ik geen smalletje ben. Enfin, bijna paniek. Maar eerst was er het probleem van de bobbels. Ik dacht, ik neem dat mee naar de les, onze cursus heet niet voor niks reliëfbreien, maar de lesgeefster kon me niet meteen helpen. Voor de raglan stelde ze me wel gerust, wat rekenen, meer niet. Ik heb het dan maar gisteren zelf geprobeerd. Proeflapje, zoals de lesgeefster gesuggereerd had? Tuurlijk niet. Enfin, ik ben best tevreden met hoe ze er uit zien. Ze lijken me best wel goede bobbels. Alleen speelt nu iets anders. Een paar maanden terug had iemand in de breiles het idee om een truitje met bobbels te breien, onze man in de les liet van zich horen: "dat ga je toch niet doen, het zijn net tepels." En nu twijfel ik een beetje, ga ik het wel graag zien, zijn het tepels? Op Ravelry zag ik dit truitje al met mooie kabelpatronen... Het wit zijn mijn markeerlintjes, bij gebrek aan mooie markeerders.



Ha, They come to hurry me. Like I would drop stitches (actually I do). I had no fear for raglan, after all I was going to follow the pattern, right? And then it came to me, my yarn has another gauge, so I'm knitting a small while I'm not so small. Almost panic. But first there is the problem of the bobbles. I Thought to take it to class, our knitting course is after all could "relief" knitting. But our teacher couldn't really help me. She reassured me about the raglan, just some math. So I tried the bobbles myself, yesterday after class. Swatch, like our teaches had said? Of course not. Anyway, I'm quite satisfied with the way they look, they seem good bobbles. Only I'm thinking of what happened some months ago. Somebody in class wanted to knit a sweater with bobbles, our only man in class was quite firm: "Oh no, you won't, will you, they look like nipples." So now, I'm doubting, do they look like nipples? I must say I also saw some lovely cable patterns for this sweater on Ravelry... The white is just some scrap yarn to mark the zone for the bobbles.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Nou, in zo'n all-over patroon en over de hele lengte, dan ga je daar toch niet diréct aan denken?
    Wat ook bestaat zijn platte bobbeltjes, "nupps" genaamd, een techniek uit Estland zoals in het filmpje op volgende link:
    http://www.knittingdaily.com/blogs/daily/archive/2008/11/10/lace-knitting-video-tip-from-nancy-bush.aspx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dóén die bobbels! Dat maakt het juist origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je ze weglaat krijg je een effen troosteloos stuk. De nopjes geven het net dat ietsje extra. Misschien wel even uitkienen dat er geen midden op je borst beland dan is er geen vuiltje aan de lucht

    BeantwoordenVerwijderen