Beste Ruth (en anderen)

Beste Ruth (en andere thesisschrijvers), ik heb je bericht over je thesis goed ontvangen, al meerdere keren zelfs. Ik voel me niet echt ger...

Beste Ruth (en andere thesisschrijvers),

ik heb je bericht over je thesis goed ontvangen, al meerdere keren zelfs. Ik voel me niet echt geroepen, ik weet ook niet goed waarom ik een blog gestart ben. Het leek me wel tof en het is niet eens zo moeilijk. Je kiest een template bij een vaak gebruikt domein en je kan aan de slag. Ik vind het niet noodzakelijk om elke dag iets te schrijven maar ik probeer het vaak wel. Soms heb ik meer inspiratie, soms minder, een beetje zoals in het leven, zeker.
Ik schrijf over alles en niet en heel vaak niet over alles. Ik let er toch wel wat op waar ik over schrijf, internet is geduldiger dan papier. En er is nog een vergeetput die drafts heet waar af en toe berichten x weken na datum toch online geraken.
Ik zou het ergens wel erg vinden als mijn blog zou verdwijnen, maar ik doe er niks aan om de teksten te bewaren op een andere manier. Ik weet dat het kan, maar heb geen goesting om het uit te zoeken. Het is wie ik was ooit of wie ik wou dat mensen dachten dat ik was. De laatste jaren komen er vaker brei-postjes bij, omdat ik dat leuk vind en er niks verkeerd mee kan vertellen over mensen die daar aanstoot zouden aan kunnen nemen. Niet dat ik dat erg zou vinden, maar soms toch wel een beetje, dus schrijf ik niet over alles op mijn blog.
En ik vind het leuk om andere blogs te lezen, maar dat doe ik niet fervent, af en toe kuis ik mijn feed reader uit, anders had ik wel van het bestaan van de tweiclub geweten. Meestal beperk ik het aantal blogs als het druk is op het werk ofzo en dan gooi er een aantal uit of maak ik categorieën van minder dringende. En ja, ik zal me wel eens laten leiden door wat ik op een andere blog lees, een nieuw product ofzo testen maar dat doe ik ook als ik reclame zie. En ik volg die andere bloggers ook niet altijd, en nee, ook niet meer als ik de personen in het echte leven ken. En ja, ik heb al mensen van op internet in het echte leven leren kennen, leuk, maar niet noodzakelijk om hun blog te volgen en misschien past hun echte ik niet bij hun blogpersoonlijkheid. Tja, ik weet het niet zo goed,... Hoe het nu zit met die blog...

groeten
Patricia

You Might Also Like

0 reacties