Het vervolg...

van een boek, zeker van een boek dat je graag gelezen hebt kan wel eens tegenvallen. Dit is allesbehalve het geval met The Boleyn Inheritan...

van een boek, zeker van een boek dat je graag gelezen hebt kan wel eens tegenvallen. Dit is allesbehalve het geval met The Boleyn Inheritance, het logische vervolg op The Other Boleyn girl, vergeet wat ik zei dat Anne of Cleves een nichtje is van de Boleyns. Ze is een importbruid uit Duitsland. Maar Jane Boleyn, de weduwe van George is er wel bij en ze heeft haar kijk op wat gebeurd is met Anne Boleyn. Het begint een beetje verwarrend maar eens je de drie vrouwen kun situeren, na een pagina of 10 leest het als een trein en dat is letterlijk te nemen. Ik had het boek mee op het vliegtuig naar Stockholm, omdat boeken gevaarlijker zijn dan breinaalden zoals Red Samur fluisterde en had nog slechts een honderdtal pagina's te lezen toen ik weer in Brussel landde. Het was een race tegen de tijd, maar zonlicht om vijf uur kan zijn voordelen hebben. Lezen in bed, ik had het gemist. Op naar de volgende uit de Tudor-reeks? Ik ben een beetje aan het twijfelen, omdat ik nergens de volgorde van de boeken vind. Er is een boek over Katherine van Aragon en als mijn geschiedeniskennis me deze keer niet in de steek laat is dit de eerste vrouw van Henry VIII en dan zijn er nog boeken over Schotland die ik niet kan plaatsen.

You Might Also Like

0 reacties