Elegantie

Welke vrouw droomt niet van elegantie? Louise Canova hoopt het te vinden in een zelfhulpboek uit de jaren zestig. Kathleen Tessaro gebruikt ...

Welke vrouw droomt niet van elegantie? Louise Canova hoopt het te vinden in een zelfhulpboek uit de jaren zestig. Kathleen Tessaro gebruikt het als rode draad in haar verhaal Elegance. Ik denk dat elke vrouw die zich al eens slecht in haar vel voelt hier zich wel in herkent. Bij mij begon het al in de eerste scènes waarin iemand Louise vraagt of ze zwanger is. Nee, dus, gewoon een buikje. Ze gaat op zoek naar een passende outfit voor elke gelegenheid, op basis van het boekje gooit ze haar leven om. Het is een heel leesbaar verhaal, chicklit van de bovenste plank maar zo leuk. Toen ik sukkelde met mijn hand zorgde het voor leuke momenten en ik moest stiekem aan het boek denken toen ik een opmerking kreeg over mijn hakken op de luchthaven. Blijkbaar ben je met hakken bijna zeker dat ze je eruit halen voor controle (enfin, toch niet met mijn botten onderweg naar Stockholm), onderweg naar Madrid wel. Maar ik had natuurlijk ook platte schoenen bij voor de vele wandelingen, ha, een echt wijf, ik.

You Might Also Like

0 reacties