Hopeless projects day

Scroll down for English Zoals de titel zegt, ik ben een hele dag bezig geweest met het opruimen van mijn wol en het ingeven op Ravelry (omd...

Scroll down for English

Zoals de titel zegt, ik ben een hele dag bezig geweest met het opruimen van mijn wol en het ingeven op Ravelry (omdat dat vaak handig is om nieuwe projecten te vinden of ideeën op te doen). Echt iets om te doen zonder lief in de buurt. Drie projecten bleven maar hangen:

Like the title says, I've been working all day to clean up my yarn and put it in Ravelry (because I think it's handy to find new projects or find ideas). Typically something to do without boyfriend hanging around. Three projects were kept for some time now:

* rode Kimono-t-shirt - the red kimono t-shirt



Afgetrokken, het is een jaar geleden dat ik het opgezet heb. Ik heb het aan de kant gelegd voor winterdingen, maar het katoen is eigenlijk te dik voor dit patroon. Dit zou ik waarschijnlijk nooit dragen.

I frogged it. It's been almost a year since I cast on, and I put it awy for winter knitting. The cotton is too thick for this kind of pattern. I would probably never wear it.

* Shalom cardigan



Een fantastisch patroon, maar het lukt niet met deze wol. Ik ben al eens herbegonnen en ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om er nog aan te breien. Afgetrokken dan maar.

A great pattern, but not in this yarn. I already started over some time ago and to be honest I really don't think I have the courage to continue knitting. Frogging it will be

* een blauw vestje - a blue vest



Dit was een moeilijke. Ik heb mijn twijfels over de kleur, maar het voelt lekker zacht (acryl) en ik had natuurlijk al redelijk wat gebreid: de rug, twee voorpanden (misschien niet volledig of correct), een stuk mouw en de tweede begonnen. Mijn notities vind ik niet terug, het is op basis van een Phildarpatroon. Een vest met raglan maar mijn stekenverhouding was anders. Ik nam de lintmeter erbij en besloot de rug te houden, de voorpanden uit te trekken en de mouw tot net onder de armgaten. Dit lijkt me een comfortabele trui met raglan te kunnen worden. Ik heb ook nog redelijk wat wol over, dus het moet wel lukken, mits het nodige rekenwerk.

This was a hard one. I'm still having doubts about the colour, but the acrylic is soft and I had done quite some knitting. I have the back, two fronts (maybe some with still some knitting), a sleeve and the other one started. Only I have lost my notes, I know it is based on a Phildar pattern in raglan but with a different gauge. So after some measuring I decided to keep the back, frog the two fronts, frog the sleeve just below the shaping of the armholes. I might turn this in a comfortable sweater with raglan, it will take some counting but it should be possible.

You Might Also Like

0 reacties