De buit

Hihi, wat een kleine wereld. Yarnlot en Dominique stonden aan de bushalte. Voor alle duidelijkheid, het was geen verwijt naar de mensen aa...

Hihi, wat een kleine wereld. Yarnlot en Dominique stonden aan de bushalte. Voor alle duidelijkheid, het was geen verwijt naar de mensen aan de bushalte. Een persoon die helpt is inderdaad beter dan een hoop kijklustigen en ik had er vier ofzo. Nu valt het best mee, nog wat stijfjes maar de buil is al weg, enkel nog een schaafwonde. Het ideale excuus om het wat kalmer aan te doen.

Maar gisteren was de kriebel toch te groot, ik moest en ik zou naar het boekenfestijn op Flanders expo geraken. Er was geen houden aan, met de bus en de tram moest dat wel lukken, werken of niet. Het duurde drie kwartier, maar het was het wel waard. Ik vond het aanbod niet zo denderend, minder chicklit of Engelse literatuur in het algemeen aan schappelijke prijzen, meer knutselgerief en prutsen. Maar ik heb toch voor een recordbedrag uitgegeven. Aan een kanjer van Robert Fisk (de grote beschavingsoorlog), Graz van Bart Moeyaert, Mijn eeuw van Günter Grass, Through a glass darkly van Jostein Gaardner, Playing with the grown ups van Sophie Dahl, die als ik me niet vergis de kleindochter van is, De zondvloed van Marianne Frederiksson, terwijl ik overtuigd was dat ik al haar boeken had, Een doodgewone liefdesgeschiedenis van Lucia Etxebarria, nog een vaste waarde op mijn boekenfestijn, De dictator en de hangmat van Danniel Pennac, Een goede dag om te sterven, een boek voor mijn schoonmoeder, wat garfields voor mijn lief, wat kleurboeken, een stapeltje voor het petekind, een knutselschaar, stempels,...

You Might Also Like

0 reacties