Het geheim

Het is bijna een schande dat het zo lang geduurd heeft om dit boek uit te lezen. Het is niet super dik, maar het lag me niet zo. Rosanne wor...

Het is bijna een schande dat het zo lang geduurd heeft om dit boek uit te lezen. Het is niet super dik, maar het lag me niet zo. Rosanne wordt binnenkort 100 en kijkt op haar leven terug. Ze is psychiatrisch patiënt en tegelijkertijd begint haar dokter een assessment. Het hospitaal moet verhuizen en hij moet alle patiënten evalueren. Misschien zijn er wel die terug in de wijde wereld mogen? Hij moet toegeven dat hij haar eigenlijk niet goed kent. Ze heeft nooit last verkocht en is er al van voor zijn tijd. Het verhaal van Rosanne is best ingewikkeld, er was de situatie met haar vader en een situatie met haar man en zijn familie. Voor mij een beetje te veel drama. Bovendien komt het verhaal traag op gang, eigenlijk moet je eens langere tijd kunnen doorlezen om een eind op weg te geraken. Dat is me maar gedeeltelijk gelukt.

Niet echt een aanrader, wat mij betreft, al wordt het overal de hemel ingeprezen, bij Costa (een koffieketen), bij The Guardian,...

You Might Also Like

0 reacties