het bal

Het was maandag weer zo ver, de eerste werkdag van het nieuwe jaar. Allez, wat er voor moet doorgaan, want de eerste werkdag was voor ons ee...

Het was maandag weer zo ver, de eerste werkdag van het nieuwe jaar. Allez, wat er voor moet doorgaan, want de eerste werkdag was voor ons een receptie en daarna was er dienstvrijstelling. Een traditie die ons moet toelaten om naar het bal te gaan. In die tien jaar ambtenarij ben ik er nog nooit geweest. Het zegt me weinig, ik ga wel eens een pint drinken met mijn collega's. Een danske gebeurde vroeger ook wel op het personeelsfeest. Nee, ik ging shoppen, mijn traditie op die eerste werkdag, vaak een van de eerste dagen van de solden en wij ontvangen ons loon van december pas op die eerste werkdag van januari (anders is dat de laatste van de maand en voor maandelijkse opdrachten is dat wel eens opletten). En ja, het was best de moeite: nog wat lingerie, een t-shirt, cd's om de vangst van zaterdag uit te breiden. Maar dat bal, dat blijft ons toch achtervolgen. Altijd een item in het nieuws of de krant. Voor wie gaat, durft het al eens commentaar opleveren en wie niet gaat wordt er door anderen op aangesproken. Met uw belastinggeld!

You Might Also Like

0 reacties