Verkopers

Wel, ik denk dat mijn achting voor verkopers enorm gestegen is. Het is ondertussen al een tijdje geleden, maar het was niet gelukt om het ee...

Wel, ik denk dat mijn achting voor verkopers enorm gestegen is. Het is ondertussen al een tijdje geleden, maar het was niet gelukt om het eerder te schrijven. Mijn lief liep op zijn ongemakken rond,er zijn solden en hij had goesting om zijn versterker te vervangen. Dus was hij aan het rond surfen en bleef hij eigenlijk altijd maar hangen bij de toestellen van Atoll, volledig in Frankrijk gemaakt, klein familiebedrijfje, schitterend geluid volgens de fora,... Hij is twee keer naar de winkel in Gent gaan kwijlen. Maar de prijs was wat aan de hoge kant, in Brussel vond hij een goedkopere leverancier die weliswaar niet antwoordde op zijn telefoontjes, dus wat voor service zou dat dan wel zijn, maar in Brugge (Sint-Kruis) was er ook een winkel en ze hadden wat kortingen. Ze antwoordden wel op de telefoon en we konden onze eigen versterker meebrengen om te vergelijken. Hij laadde de auto vol met versterker, cd-speler,onze boxen en een hoop cd's. Ik was verplicht om mee te gaan, ook om wat km te doen maar had ik gekund, ik was thuis gebleven. Het zicht als hij zijn gerief uit de auto nam, 19 jaar oud zijn die dingen, behalve onze boxen. De manier waarop hij in de geluidskamer rondkeek en zei: "ik zie dat je geen boxen van Highland hebt, ik heb de mijne mee." En dan begon het luisteren: niet één cd, maar verschillende, ook dingen die ik niet graag hoor. Vergelijken, liedjes van Tool van minutenlang en dan nog een tweede keer,... Eerlijk, ik vond het een mooi design, mijn oren zijn te ongevoelig om de nuances goed te horen zoals hij dit doet. Al moet ik toegeven dat ik ook wel een verschil hoorde. Twee uur hebben we daar gezeten. En toen zei hij: "ik zal er eens over nadenken" nadat hij net wat extra korting versierd had. Terwijl we aan het inladen waren, vroeg ik waarom. "Wel de prijs... het is toch veel geld." "Jamaar ja", protesteerde ik. "Dat weet je toch op voorhand? Als je niet van plan bent om zoveel te betalen moet je ook niet komen kijken he. En je hebt er goesting in, de prijs die ze voorstellen is niet slecht en het is deze maand je verjaardag." Enfin, één van de argumenten heeft dan toch grond geraakt, want hij is nu de fiere eigenaar van een nieuwe versterker en cd-speler van een Frans merk. Ik zag bijna een zucht van verlichting op het gezicht van de verkoper: twee uur werk en niks verdienen...

You Might Also Like

0 reacties