Born to be wild...

Het is grappig, iedereen vraagt me nu van tijd tot tijd hoe het met mijn rijbewijs is. Ik ben niet meteen gehaast om mijn examen af te legge...

Het is grappig, iedereen vraagt me nu van tijd tot tijd hoe het met mijn rijbewijs is. Ik ben niet meteen gehaast om mijn examen af te leggen. Ik heb besloten om er mijn tijd voor te nemen en eerst wat zelfvertrouwen winnen. Want geloof me, ik sla nog regelmatig in paniek en dan maak ik blaasgeluiden of praat ik tegen auto's die de weg op zouden kunnen rijden of vloek ik zelfs zoals de eerste de beste metser. Om daarna volstrekt beheerst een ongelooflijk manoeuvre uit te voeren. Of zoals dit weekend gewoon op het tweede vak op de kleine ring gaan rijden omdat het niet vooruit gaat, ja, lach maar. Zelfs mijn lief was sprakeloos, zomaar zonder waarschuwing of aanmoediging. Bij momenten vraag ik me echt af waarom ik dat nu perse wou doen, op andere momenten zie ik dat dan weer compleet zitten. Rijden met een leuk muziekje op de achtergrond, misschien zicht op de zee, haren in de wind,... Het grappige is dat ik ook wel stiekem droom van een nieuwe auto. Toen mijn lief nog in de autosector werkte durfde ik ook al eens commentaar geven, meestal negatief. Nu haal ik er spontaan de mooie modelletjes uit, met een leuke snoet, een stevige kont, speciale lichten,... Ja, een auto moet er ook mooi uitzien, ik blijf een wijf natuurlijk. Al merk ik ook wel het verschil in kracht tussen de auto van de rijschool en onze auto. Ik vrees al een beetje voor het examen. Zolang ik nog mijn voorlopig rijbewijs heb kan ik niet buiten België rijden. Anders zou de wedstrijd van Renault me misschien wel aanspreken. Geef toe, zomaar wat rondrijden. In een cabrio, vier weken tussen 14 juni en 9 juli, 8 ploegen met Europese ambassadeurs, een chique naam, voor een toffe wedstrijd. 5000 km, een hoop opdrachten en de winnaar krijgt niet één maar twee autos's: de Renault Mégane Coupé-Cabriolet en de Renault Wind, maar ook een jaar verzekering en brandstof. Hopelijk is er ook tijd om eens te stoppen langs de weg, een leuk Frans restaurantje te ontdekken, een fondue in Zwitserland, tapas in Spanje, een spaghetti in Italië,... En alles wat je moet doen is een partner zoeken, een echte road mate, een leuk filmpje maken, je inschrijven op renault.be/nl/verygoodtrip. Tegen het einde van de maand mei kennen we de gelukkige winnaar. Wie niet kan meedoen, kan toch alles volgen, stemmen en misschien ook nog in de prijzen vallen. En ja, dit is allemaal reclame maar zo kon ik nog eens over mijn rijkunsten schrijven zonder complexen en daar hoort ook nog een filmpje bij dat ik dan hier zet.



You Might Also Like

0 reacties