Tredes

"Elke dag een treetje, zei Toon Hermans." zei Elke . En toen was ik curieus, ah ja, maar het is wel een beetje triest. Verder van ...

"Elke dag een treetje, zei Toon Hermans." zei Elke. En toen was ik curieus, ah ja, maar het is wel een beetje triest.

Verder van de wereld weg,
elke dag een beetje.
Dichter naar de hemel toe,
elke dag een treetje.


Maar het deed mij wel spontaan denken aan een vrolijk liedje van Eva De Roovere & Gerry De Mol. Toen ik hen zag in de Music Village, nog voor de cd uit was, vertelde ze dat het uit Sesamstraat kwam en daar zijn wel filmpjes van. Deze leuke over een zingende trap bijvoorbeeld.



Ik vond wel de Engelse versie van het liedje, maar die klinkt nogal droevig vind ik, en daar doen we nu niet aan mee.

You Might Also Like

2 reacties

  1. hm, ik voelde in mijn achterhoofd dat het misschien wat triestig was. Anderzijds, de hemel is een schoon vooruitzicht toch? Je vult het in zoals je wilt. En het hoeft niet persé het einde te zijn, er is ook zoiets als 'de hemel op aard' :-)

    En Toon was toch een optimist, dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maak je maar geen zorgen,ze wordt gewerkt aan die hemel op aard of wacht misschien ligt die gewoon om de hoek...

    BeantwoordenVerwijderen