Little girls

Mijn kleine nichtje wordt volgende maand een jaar en daar hoort taart bij. En cadeautjes natuurlijk. Ik heb even getwijfeld maar heb dan toc...

Mijn kleine nichtje wordt volgende maand een jaar en daar hoort taart bij. En cadeautjes natuurlijk. Ik heb even getwijfeld maar heb dan toch het patroon aangekocht van één van mijn favoriete truien. Owls van Kate Davies bestaat ook in een kinderversie, of beter een baby en kinderversie. Ik kan truien volgens dit patroon breien tot ze twaalf jaar oud is. Ik doorbrak de belofte aan het grote cententplan en kocht bij Margareta 4 bolletjes zachte kasjmier, van dezelfde soort als van de papieren poppetjes, die ze zich nog herinnerde. Ze maande me aan om verder te doen, maar gaf toe dat breien en zomer niet direct samen gaan. Binnenkort meer.
Iemand had de opmerking gemaakt op Ravelry dat het truitje aan de korte kant is, wat ik ook wel van mijn trui vind, dus ik heb alvast mijn hulplijn ingeschakeld. Het breit vlot weg en ik hoop heel hard dat het gaat passen, zonder direct te klein te zijn. En ik heb geen zin om de verrassing al te verklappen. Duimen maar.



My little niece will be one next month, which means cake and gifts. I had some doubts but I've decided to knit something. I bought the pattern of one of my favourite sweaters. Owls from Kate Davies exists in a child version, or rater baby and child version. So I can knit sweaters with owls until she is 12! I bought some nice cashmere, from the same kind als my paper dolls, the shopkeeper remembered them. She urged me to finish them, but agreed that knitting in summer is not really fun.

On Raverly somebody remarked the sweater was rather short, a remark I also had for my adult's version. So I asked one of my friends to measure her child. I hope it fits, and won't be too short too soon, because I don't feel like telling the surprise already. Fingers crossed.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik heb eens op ravelry doorgeklikt, dit is zo een schattig patroontje, je nichtje zal dit zeker leuk vinden en zeker in deze kleur

    BeantwoordenVerwijderen