zondag

Het is zondagmorgen en nog best vroeg, uitslapen lukt niet goed en ik heb honger. Maar er is weinig in huis. Ik besluit maar eens te zien of...

Het is zondagmorgen en nog best vroeg, uitslapen lukt niet goed en ik heb honger. Maar er is weinig in huis. Ik besluit maar eens te zien of de winkel hier ook om acht uur open gaat. En anders wordt het de bakker. Ik gris nog gauw de sjaal mee die ik morgen ga afgeven. Ik heb hem gisteren afgewerkt, 6 bolletjes merino, bijna toch. Hij kan comfortabel één maal omgeslagen worden, al las ik deze week op het forum dat een sjaal verondersteld wordt de lengte van de drager te zijn en zonk de moed me effen in de schoenen. In dit geval lijkt me dit overdreven, hij is heerlijk warm maar bij extra laagjes wordt het toch te veel van het goede.



ja, ik moet dringend eens naar de kapper. Ik weet het al een tijdje, maar het komt er maar niet van. Ondertussen ben ik aan het ontbijten, met extra veel fruit en appelsienen, want de griep waart door het huis. En mijn spieren voelen ook wat stram maar dat kan van de voorbije dagen zijn en ik loop ook al wel een paar dagen te snotteren, dus maak ik me geen zorgen.
Ik ga mijn mailbox doorploeteren, twee dagen niet online zijn, is soms geen fraai gezicht. Al heb ik mijn training aan, het meest sportieve wat vandaag nog gepland staat is naar het WK veldrijden kijken. Samen met het eerste project van het nieuwe jaar is de Entrechat geworden, kabels en dikke wol. Dit moet wel vooruit gaan. Ik ben er gisteravond na de sjaal aan begonnen. De wol is phildar galapagos, ik brei met 7 om de steekverhouding uit het patroon te bekomen. Het ribpatroon heb ik nogal los gebreid, het bovenste is al iets vaster, waardoor ook de rijverhouding klopt (wat wel belangrijk is als je van mouw tot mouw breit). Het is moeilijk om zo vroeg op de dag de juiste kleur vast te leggen, zeker met dit grijze weer. Maar het is een bruinachtige tint en het voelt vooral heel zacht. En dit keer is het gewoon voor mij, al moet ik dringend ook nog iets anders opzetten voor iemand anders. Maar na het weekend...




You Might Also Like

0 reacties